מהם השלבים לעיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק הוא צעד בנקאי אגרסיבי, אשר לרוב ייעשה בשל אי החזרת חוב למרות ניסיונות רבים להגיע להסדר חדש. עיקול חשבון בנק למעשה משאיר את האדם שחשבונו עוקל ללא שום אפשרות לשלם על שירותים. הצ'קים יתחילו לחזור, הכספומט יסרב להוציא כסף, וכל פעילות כלכלית תצטרך להתבצע בכסף מזומן. במאמר זה נפרט על שלבים בדרך לעיקול חשבון בנק של לקוח.

מהם השלבים לעיקול חשבון בנק

אזהרה ממשיכת יתר מהחשבון

השלב הראשון בדרך להגעה למצב של עיקול של חשבון בנק, הוא אזהרה בנקאית על משיכת יתר מהחשבון. משיכת יתר היא התקרבות למינוס המוגדר כאפשרי בתוכנית הבנקאית שלכם. האזהרה הזו צריכה לשמש כפעמון אזהרה, כאשר על החייב להבין שללא טיפול בענייניו מול הבנק הוא עשוי לעמוד בפני מצב בעייתי במיוחד. אם אין לכם אפשרות להפסיק את משיכת הכספים, ואתם רואים שמצבכם ממשיך להתדרדר, כדאי מאוד לשקול פנייה למשרד עורכי דין המתמחה בנושא, כמו משרד עורכי דין אורדן ושות'. משרד עורכי דין יעיל יוכל להציג בפניכם את האילוצים ואת האפשרויות העומדות בפניכם, ויוכל להיאבק בבנק על כל צעד לא חוקי בו ינקוט.

 

ניסיונות להגעה להסדר חובות

הגעה להסדר חובות היא לעיתים קרובות עיקר התרומה של משרד עורכי דין למאמץ מניעת עיקול חשבון הבנק. הסדר חובות הוא חיוני, מאחר והוא מאפשר לפרוס את החזרי התשלומים על פרק זמן ארוך יחסית, מה שמקנה לאדם זמן להסדיר את ענייניו הכלכליים, ולעסק להשתקם, בלי שזרם המזומנים מהבנק ייעצר לחלוטין. הגעה להסדר חובות היא אינטרס משותף, המונע מהבנק להתמודד עם חייב אשר הכריז על פשיטת רגל מלאה, ולכן חובותיו למעשה אינם ניתנים לגבייה. ניסיונות להגעה להסדר חובות צריכים להתבצע באופן מדורג, ותוך ראייה אובייקטיבית על האפשרויות העומדות בפניכם.

 

עיקול חשבון הבנק

אם הניסיונות להגעה למצב של הסדר חובות לא צלחו, השלב הבא בו הבנק ינקוט הוא עיקול מלא של חשבון הבנק. עיקול חשבון הבנק למעשה מונע מהאדם להגדיל את חובות אל הבנק, אך למעשה הבנק איננו מרוויח מכך סכום כסף נוסף. מבחינת הבנק, מדובר בסיכון. יתכן שאם חשבון הבנק יישאר פעיל, החייב יהיה מסוגל לשקם את עצמו ולהחזיר את חובו. לכן, הבנק יישאף להגעה להסדר חובות, ויעקל את חשבון הבנק כמוצא אחרון, או אם אין לו אמון בחייב הכספים.

 

צעדים אגרסיביים לגביית החוב

לעיתים קרובות, לאחר עיקול חשבון הבנק, יגיעו צעדים אגרסיביים יותר להחזרת החוב. צעדים אלו יכולים לכלול שליחה של גורמי הוצאה לפועל, להשגת רכושו של החייב. רכוש החייב יכול לכלול מכשירים וציוד מתקדם מהבית או מהעסק, ולעיתים קרובות בהוראת בית משפט גם נדלן. צעדים אלו נועדו להחזרת יתרת החוב לבנק, והם למעשה הכלי האחרון שיש לו להשגת הכסף.

אנשי הוצאה לפועל

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם