זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים

רכישת דירה בישראל היא עניין יקר מאוד והמחירים רק הולכים ועולים בכל שנה, עובדה שמקשה על הרבה משפחות להגיע ליעד המיוחל של רכישת דירה.

לכן המדינה, בהובלת משרד השיכון, מסייעת לאנשים שעונים על ההגדרות לקבל הלוואת משכנתא בתנאים מועדפים, הסיוע הממשלתי הזה נקרא זכאות למשכנתא על פי רוב.

משכנתאות שניתנות תחת זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים הן גם דרך הבנקים הרגילים אלא שמדובר על הלוואה מלאה או חלקית לפי אחוזי הזכאות שהיא מכספי המדינה בניגוד למשכנתא רגילה שהיא הלוואה מכספי הבנק.

זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים

מה ההטבות הכלליות של זכאות למשכנתא

הזכאים לסיוע ממשלתי בקבלת משכנתא מקבלים תנאי ריבית נמוכים יחסית ושיפור בתנאים הכללים שניתנים למקבלי משכנתאות רגילות. משכנתא שמתקבלת דרך זכאות היא לתקופות ארוכות של 25-30 שנה והיא מוצמדת לממד המחירים לצרכן – הצמדה שיכולה להיות משמעותית ויקרה לאורך השנים כך שיש לבחון את הנושא ולא בכל מקרה מומלץ להשתמש בכספי הזכאות – למרות שבהגדרה הבסיסית של זכאות למשכנתא היא אמורה לשרת את אלו שלולא ההטבות לא היו יכולים לקבל משכנתא או לעמוד בה.

 

איך מקבלים את הזכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים

התנאים לקבלת זכאות למשכנתא נקבעים על פי כמה פקטורים כמו גיל, מצב משפחתי, מגזר בציבור ועוד. עולים חדשים, רווקים מעל גיל 30, זוגות צעירים, חד הוריות ועוד.

כמו כן, משפיעים על אחוזי הזכאות גם מספר האחים, שירות צבאי וזמן הנישואין. כמובן שעל מנת להיות זכאי להטבות משכנתא של משרד השיכון יש להיות ללא בעלות על דירה על פי הגדרות המשרד, מי שלא הייתה בבעלותו דירה משנת 1971 או שלא מגיעה לו דירה דרך ירושה או חוזה דומה.

 

כמה כסף אפשר לקבל מהזכאות

גובה המשכנתא שהזכאות מקנה משתנה על פי הקריטריונים שהוזכרו. יש מערכת של קביעת ניקוד זכאות כאשר ככל שהניקוד גבוה יותר כך גובה ההלוואה גבוה יותר. באתר משרד השיכון ניתן בקלות לחשב את הזכאות עם מחשבונים וטבלאות מסודרות.

במרבית המקרים ניקוד הזכאות אינו מאפשר קבלת משכנתא על כל סכום הדירה ולכן יש צורך לקחת בנוסף גם משכנתא רגילה עצמאית מהבנק בתנאים שונים להשלמת הרכישה.

 

חייבים תעודת זכאות

לאחר בירור האם מגיעה לכם זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים חייבים להוציא תעודה רשמית המעידה על אחוזי הזכאות לפני קבלת המשכנתא. את התעודה ניתן לקבל בכל סניף של בנק למשכנתאות, הבנק עובד מול משרד השיכון ומקבל את התעודה תוך כמה ימים.

לאחר קבלת הוכחת הזכאות ניתן לקבל את המשכנתא מכל בנק למשכנתאות כאשר התעודה תקפה למשך שנה אחת. כמובן שהבירוקרטיה לקבלת זכאות למשכנתא מצריכה תעודות ומסמכים שונים להוכחת הזכאות. במידה ולא קיבלתם תעודה ובקשתכם לזכאות נדחתה ניתן לערער למשרד השיכון.

חשוב מאוד לבדוק האם יש זכאות למשכנתא כי אפשר לחסוך הרבה כך, כמובן שאם אין זכאות ניתן לקבל הלוואה רגילה מהבנקים.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם