רכישת נדל"ן בארצות הברית באופן פרטי ובאמצעות LLC

ישראלים רבים מבצעים השקעות נדל"ן בחו"ל בכלל ובארצות הברית בפרט על מנת להגדיל הכנסה. עם זאת, טרם כניסה להרפתקה שכזו, כדאי להכיר את שתי הדרכים העיקריות לבצע השקעות אלו: האחת, השקעה באופן ישיר, כאשר הנכס שנרכש רשום על שם המשקיעים. השנייה, באמצעות שימוש או הקמה של חברה מתווכת שכינויה LLC (Limited Liability Company).

 

השוני העיקרי בין חברה רגילה לחברת LLC, היא שבעלי הזכויות בחברה לא רשומים כבעלי מניות, אלא כחברים, והחברה עצמה לא מוגדרת כהתאגדות אלא כשותפות. לחברה לא יהיה תקנון, אלא מעין הסכם שותפות פנימי לחברה (Operating Agreement) שאותו יכולים השותפים לעדכן בקלות יחסית מעת לעת.

שימוש או הקמה של חברת LLC, משמעה שימוש בגוף משפטי עצמאי, הנפרד מזהותו של האדם המשקיע, עניין שיש לו כמובן יתרונות וחסרונות שונים. להלן מספר שיקולים עיקריים שכדאי להכיר:

רכישת נדל''ן בארצות הברית באופן פרטי ובאמצעות LLC

הקמה של חברת LLC – יתרונות עיקריים

הגנה משפטית

אדם שבבעלותו מספר נכסים, פחות חשוף לתביעות משפטיות אם הוא קונה נכסים באמצעות חברת LLC, זאת מכיוון שאם תוגש כנגדו תביעה משפטית, רק הנכס הנתבע יהא חשוף לתביעות ולא כלל נכסיו של אותו אדם.

 

שותפות בנכסים

אנשים רבים מעוניינים לחלוק ולבצע השקעות בנדל"ן יחד עם שותפים נוספים. באמצעות השימוש בחברת LLC, ניתן להגדיר בקלות יתרה את אחוזי הבעלות השונים בין השותפים.

 

ניהול מרחוק

חברת LLC מאפשרת למשקיעים ישראלים לנהל את החברה מרחוק בקלות יתרה, למרות היעדר הסמיכות הגאוגרפית. כך למשל, חברה זו מעניקה פתרון לסוגיות הנוגעות לפתיחה של חשבונות בנק מרחוק, ביצוע חתימות מול נוטריונים ועורכי דין ורישומים מול גופים ביורוקרטים שונים.

 

מנגנון הרישום של חברות LLC הוא פשוט יותר מאשר של חברה רגילה בארצות הברית.

 

 

הקמה של חברת LLC – חסרונות עיקריים

עלויות

מכיוון שנעשה שימוש בחברה מתווכת, הרי שלשירות מסוג זה יש עלויות כספיות. לכל חברה יש עלויות החזקה שנתיות וחודשיות, דבר שלעתים יהפוך את העסק ללא כדאי כלכלית. עם זאת, חשוב לדעת שהעלויות הללו משתנות ממדינה למדינה בארצות הברית, ולכן שאלת הכדאיות תלויה מאוד במדינה בה תוקם ה-LLC.

 

מגבלות

לחברות LLC יש סוגים שונים של הגבלות הנוגעות לקבלת מימון שנועד לספק מינוף להשקעת נדל"ן הרשומות בו.

 

יציבות

בניגוד לתאגיד, שיכול להמשיך להתקיים גם לאחר מותו של הבעלים בו, חברת LLC יכולה להתפרק בקלות אם בעליה פושט רגל או נפטר, כך שמדובר בגוף משפטי יציב פחות מתאגיד.

 

מטרה סופית

חברת LLC לא מתאימה כאשר מדובר בחברה שמטרתה להפוך בסופו של יום  לחברה רשומה לציבור, אלא למצב הספציפי בו מספר אנשים מעוניינים בשותפות וזה לא עסקם העיקרי.

לפרטים נוספים והרחבה בנושא, פנו אלינו ב- MasAmerica ונסייע לכם לבחור את הנתיב הטוב יותר לביצוע השקעת נדל"ן בארצות הברית.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם