איך לתכנן את העתיד עם משכנתא

בכל הזדמנות שבה מדברים על מחירי הדיור, אנשים ממהרים להזכיר את יוקר הדיור ואת העלייה הדראסטית במחירי הדירות בשנים האחרונות. מכורח הנסיבות, אין זה תמיד אפשרי לשלם סכום מלא עבור דירה ולרכוש אותה בפעם אחת, ולכן הפתרון ברוב המקרים יהיה לפנות למשכנתא. משכנתא למעשה מאפשרת לנו חלוקה של התשלום והחזרים חודשיים מתוכננים שלו. העניין אינו פשוט כמו שהוא נשמע, היות ומשכנתא כרוכה במיסים שונים, ריביות, ועוד. חלק מהאנשים מוצאים את עצמם הולכים לאיבוד בין כל האחוזים והמספרים, ומתקשים לתכנן הלאה את תשלומי המשכנתא שלהם…איך בכל זאת כן ניתן לתכנן את העתיד עם משכנתא?

איך לתכנן את העתיד עם משכנתא

מחירי הדירות בימינו

לעתים אנחנו שומעים את הורינו מדברים על מחירי הדירות של פעם, ומקנאים…העלייה במחירי הדירות היא כל כך משמעותית בשנים האחרונות, שאם היו מספרים לנו שכך יהיה- לעולם לא היינו מאמינים. הרבה אנשים בוחרים לגור היום בשכירות, היות וכבר אין הבדל מבחינת החיסכון והרווח לטווח הארוך. עם זאת, רכישת דירה מהווה נכס יציב ומכניס בשוק של ימינו, ויש האומרים שזוהי ההשקעה הטובה ביותר שקיימת. זו הסיבה העיקרית שאנשים רבים מעדיפים לקנות דירה, גם אם הדבר אומר שהם צריכים לחלק את התשלומים למשך שנים רבות. השיטה המקובלת לרכישת דירה כשאין בידינו את כל הסכום- היא כמובן המשכנתא, שמשמעותה תשלום של חלק מהסכום של הדירה בעת העברת הבעלות עליה, וחלוקת שאר הסכום לתשלומים המכונים "החזר משכנתא".

 

תכנון העתיד עם משכנתא

חישוב החזר משכנתא יכול להיות מסובך, היות והוא תלוי בגורמים רבים, שחלקם עשויים גם להשתנות במהלך השנים. למעשה כשאנו מתכננים החזרי משכנתא, אנחנו לא תמיד יכולים לצפות את הסיטואציות בשנים הבאות, וזה עלול להקשות עלינו מאוד בתכנון העתיד שלנו. במידה ואנחנו פשוט "זורמים" ולא בדיוק יודעים כמה אנחנו חייבים, וכמה אנחנו צריכים לשלם כל חודש- הדבר עלול להביא אותנו לסיטואציות לא נעימות, כמו פיגור בתשלום החזרי המשכנתא. מהסיבה הזו בדיוק- ישנם אנשי מקצוע שתפקידם הוא לטפל בנושאי המשכנתא, ולייעץ לאנשים שהחליטו לקחת משכנתא. יועצי משכנתאות יודעים להשתמש בכלים שונים לחישוב עתידי כמעט מדויק של סכומי ההחזר, והם בקיאים בשיטות ההחזר השונות הנפוצות בעת לקיחת המשכנתא.

בהתחשב ביוקר הדירות בימינו, ובמידה ואנו מעוניינים לקנות נכס שיהווה עבורנו השקעה חכמה לטווח הארוך- כנראה שנבחר בשיטת המשכנתא. משכנתא היא למעשה תשלום של חלק מסכום הדירה בעת רכישתה, כשאת שאר הסכום מחלקים להחזרים חודשיים, המחושבים בשיטות שונות. עבור אנשים רבים שאינם מבינים בצורה מעמיקה בתחום, החזרי המשכנתא עלולים לבלבל, ולהביא אותנו למצב של חוסר ידיעה מדויקת לגבי העתיד. במקרים כאלו- מומלץ לפנות ליועצי משכנתאות מקצועיים, שיוכלו לתת לנו פרספקטיבה מדויקת ככל האפשר בנוגע לתשלומים העתידיים שלנו.

מחשבון ובית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם