איך מגישים ערעור מס?

כל בעל עסק בישראל נדרש לשלם לרשויות המיסים אחוז מסוים מסך הרווחים שצבר, כאשר הפרת חובת תשלום זו מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין, באופן העלול להגיע לכדי הליכים פליליים, קנסות ועונשים אחרים. בשל כך, כדאי לדעת כי גם לאחר פסק הדין, ניתן יהיה להגיש ערעור מס והנה לפניכם המידע החשוב בנושא

 

ניהול ספרים, דיווחים שוטפים ומה שביניהם

אחת מהפרוצדורות העיקריות בתהליך ההתנהלות הכלכלית של כל עסק בישראל היא, ההתנהלות מול רשויות המיסים במדינה ובעיקר מול מס הכנסה ומע"מ. במסגרת התנהלות זו, על כל בעל עסק לדאוג לניהול ספרים שוטף והגשת דו"חות שנתיים כנדרש, באופן המשפיע על חבות המס שלו.

במסגרת ההתנהלות מול רשות המיסים, פקיד השומה יכול להשיג השגות על דיווחי המס, להצביע על אי דיוק, אי הכרה בהוצאות מסוימות ואף להעלות חשדות על ניהול ספרים לא תקין, באופן העלול להביא לפסילתם וכן לקנסות ועונשים שונים. כך או כך, בכל מקרה בו מתעוררות האשמות נגדכם ואף קיבלתם פסק דין, כדאי לדעת כי ניתן להגיש ערעור מס.

 

באילו מקרים ניתן להגיש ערעור מס?

בין המקרים הנפוצים בהם מוגש ערעור מס, נמצאים:

 

גובה שומת המס

לפקיד השומה קיימת סמכות לקבוע את שומת המס לפי הבנתו וככל ומתעוררים חילוקי דעות בין בעל העסק לבין פקיד השומה באופן שלא ניתן לגישור, הרי שבעל העסק יוכל להגיש ערעור על שומת המס שנקבעה לו.

 

פסילת ספרים

במקרים בהם נמצאו אי התאמות בניהול הספרים, באופן שפקיד השומה מורה על פסילתם, הרי שמומלץ יהיה לפנות לעזרתו של עו"ד מע"מ בהקדם, על מנת לבחון את החלטת פקיד השומה ולנסות להביא לביטולה.

 

כיצד מגישים ערעור מס?

קודם כל חשוב להבין כי תהליך ערעור המס מגיע לאחר החלטת פקיד השומה ולאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות ביניהם ולפיכך, חשוב להגיש את הערעור בהקדם האפשרי ולהימנע מסנקציות ועונשים שונים.

ערעור מס יש להגיש בכתב ובאופן ברור ומסודר אל בית המשפט. עם הגשת הערעור, יבחן בית המשפט את הטענות ויזמן את הצדדים לדיונים, במהלכם יקבע בית המשפט כיצד להתייחס לשומת המס שנקבעה.

 

כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת ערעור המס?

אחת הסיבות העיקריות לדחיית ערעור המס היא, חוסר ידיעה והגשת הערעור ללא עזרתו של גורם מקצועי ומנוסה בתחום. בעזרתו של עו"ד המתמחה בדיני המיסוי, תוכלו לקבל שירות מקיף ומקצועי, תוך ניתוח מעמיק של המקרה הנידון ובחינת אסטרטגיית פעולה מומלצת שתביא להצלחת הערעור.

 

לסיכום

היות ולפקיד השומה קיימות סמכויות הניתנות להפעלה על פי שיקול דעתו, לעיתים עולות מחלוקות בין בעל העסק, לבין פקיד השומה, כאשר בעל העסק יכול להגיש ערעור מס על החלטת פקיד השומה. הערעורים הנפוצים הם במקרים של קביעת גובה שומת המס ופסילת ספרים. כך או כך, כדי למקסם את סיכויי קבלת הערעור, יש לפנות לעו"ד מיסים בהקדם.

להגיש ערעור מס

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם