האם כדאי לרכוש ביטוח נגד רעידות אדמה

אחת השאלות הגדולות ביותר היום של אדם בעל נכסים, בין אם זה בית, דירה או בית עסק, היא האם לבטח את הנכס, בנוסף למגוון הביטוחים שכל נכס דורש, גם בביטוח נגד רעידות אדמה. מדובר על סוגי הביטוחים שכאשר יש לנו אותו, יהיה לנו שקט נוסף בגזרה הזאת, אבל במידה והוא יפתיע אותנו משום מקום – הוא יגרור נזקים כספיים וחומריים גדולים מאוד. אז מה כדאי לעשות? כל התשובות בפנים.

האם כדאי לרכוש ביטוח נגד רעידות אדמה

אחד מהדברים שחשוב ביותר לדעת, על ישראל מבחינה גיאוגרפית, הוא שהיא יושבת על קו השבר הסורי-אפריקאי, משמע היא נתונה לאפשרות של רעידות אדמה בדרגות שונות בסולם ריכטר, גם כאלה הנחשבות לגדולות, מסוכנות ושעלולות לגרום נזק רב. לאחר הבנת המידע החשוב הזה, עדיין יש אנשים שיתהו האם כדאי להם להוסיף סכום כסף, לא רב אך עדיין קיים, לביטוח שלהם ולשלם את ההרחבה נגד נזקי רעידות אדמה. מדובר על דבר שעלול לתקוף אותנו בשלב מסוים, עד היום רובנו לא ניזוקנו ממנו, ובסופו של דבר זוהי דרך נוספות של חברות הביטוח לחלוב מאיתנו עוד כמה שקלים חדשים בצורת הרחבה, והפחדה מפני המאורע, על הדרך.

 

אם כך, כן לביטוח נגד רעידות אדמה או לא?

מדובר על שאלה מאוד אישית. יש כאלה שיגידו כי הם ניזוקו מרעידות אדמה ולכן כן ימליצו לכם לעשות ביטוח רעידות אדמה ולהגן על עצמכם ועל הנכסים שלכם מהנזקים הפוטנציאליים; הן בתוך הנכס, הן מחוץ לנכס והן לתכולת הנכס. אך, הרוב הגדול, יגיד כי מדובר במצב בו פגישה ממשית תתקיים רב פעם באף פעם ולא שווה לשלם את האקסטרה מחיר ובכך להוסיף ולהרחיב את הביטוח בעוד כמה מאות שקלים – תלוי ביטוח והרחבה כמובן. רוב סוכני הביטוח, מעבר לרצון שלהם למכור לכם עוד כמה הרחבות ובכך להכניס עוד כמה ביטוחים חדשים לבית העסק, יגידו לכם שכדאי – לא מדובר בעלות גדולה, אתם תהיו מכוסים דרך אופציה נוספת של ביטוח וכמובן – במידה ואכן תהיה רעידת אדמה, אתם לא תצטרכו לדאוג לדבר. אך, זוהי בחירה שלכם גרידא האם אתם רוצים להוסיף את הסכום הנ"ל, שווה לבדוק ולהשוות בין חברות הביטוח השונות, או לקחת את הצ'אנס שדבר כזה עלול לקרות, אולי לא לכם, ואולי לא בכלל.

 

אז מה כדאי לי לעשות בנושא?

אחד הדברים שחשוב לעשות, בכל דבר בחיים, לא רק בביטוחים, הוא לבדוק לעומק, על כל מקרה שלא יהיה. אם אתם לא חושבים שאתם תעשו עבודה טובה ומקיפה כמו אנשי מקצוע, תוכלו לחפש ולהעסיק חוקרים פרטיים מומלצים שיעשו בדיוק את זה עבורכם; האזנות סתר, בדיקות ומעקב של הנכס, עברו, תקלות, בעיות, שוכריו בעבר ואפילו עד השוכר עצמו ובעל הנכס הקודם.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם