מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה

עברתם לדירה יד שנייה שאותה הצלחתם לקנות במחיר מצוין שמתאים לכיס שלכם. אולם הדירה עצמה, עם איך שהיא נראית עכשיו, לא מספקת לכם את התנאים האופטימליים למחייה, ולכן החלטתם לבצע שיפוץ. שיפוץ הוא הוצאה גדולה בפני עצמה שצריך לתכנן אותה היטב, ולכן במאמר הבא נבדוק מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה.

מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה

מי משפץ דירות ואיך עושים את זה?

רבים שרכשו דירה לא חדשה, כלומר דירה יד שנייה, מעדיפים להשקיע בנכס עצמו לקנייה ובנוסף לערוך שיפוצים כדי להתאים את הנראות לרמת החיים שהם מעוניינים בה. אולם אחרי שהוציאו כל כך הרבה כסף על רכישת הדירה, רבים תוהים מאיפה הם אמורים להביא את הכסף כדי לעמוד בשיפוץ מבלי להתמוטט כלכלית.

כשמדברים על מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה, צריך קודם לדעת לאן הולך הכסף ואיך בעצם עושים את זה. קבלני שיפוצים מקצוענים יכולים לקחת את העבודה בשמחה ולהפוך את הדירה שלכם לכל מה שתמיד רציתם. בעבודת השיפוץ אפשר כמובן לא רק לבצע שינויים קוסמטיים כמו שבירת קירות ועוד, אלא גם להחליף מערכות אינסטלציה, לעצב את החלל מחדש ועוד.

 

מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה?

אז הגענו לשאלה שלשמה התכנסנו – מה גובה הלוואה שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה. כדאי לדעת שהוראת בנק ישראל בנושא קובעת שהאחוז של מימון שיפוץ הדירה ייקבע על פי סוג הדירה. כדאי לדעת תחילה שאחוז המימון המקסימלי עומד על עד 50% מערכו הכולל של הנכס.

כדי לעמוד בתנאים של הבנק, תהיו מחוייבים להעסיק שמאי מקרקעין מורשה שיעריך את שוויו של הנכס שברשותכם, כך יוכל להיקבע אחוז המשכנתא אותו תוכלו לקבל. במידה ולקחתם משכנתא עבור רכישת הדירה, עבור השיפוצים תוכלו לקחת סכום שעומד על עד ההפרש של 50% מערך הדירה אל מול הקרן שנשארה במשכנתא.

 

התבלבלתי לגמרי, אפשר דוגמה?

בוודאי. כדי להבין מה גובה הלוואי שאפשר לקבל מהבנק בשביל שיפוץ הדירה, ניתן דוגמה שתעשה לכם סדר. נניח שרכשתם בית במחיר של 2 מיליון ש"ח, סכום המשכנתא שתוכלו לקחת עבור השיפוץ יעמוד על מיליון ש"ח. במידה ויש לכם משכנתא עבור הדירה בסך של 700,000 ש"ח, סכום המשכנתא אותו תוכלו לקחת עבור השיפוץ יעמוד על 300,000 ש"ח.

 

אני לא רוצה יותר להסתבך עם הבנק

במידה ותרצו להפסיק לקחת משכנתא מהבנק, תוכלו להחליף אותה בתחליפים אחרים. לדוגמה, אפשר ללוות כסף מהמשפחה והחברים, ללוות מקרנות ההשתלמות שלכם, מקרנות הפנסיה או קופות הגמל, ללוות כסף מפלטפורמות חברתיות כמו בלנדר או טריא ועוד. הכי חשוב לדעת מה הריביות הנלוות לכל אחת מההלוואות ולקבל החלטה מושכלת. בהצלחה!

 

אישה מחזיקה שטרות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם