דיני מקרקעין חשובים בעת מכירת דירה

מוכרים את הדירה שלכם? ברכות! חשוב לדעת כי במסגרת מכירת הדירה שלכם, ישנם דיני מקרקעין רבים אשר תידרשו להכיר. כמו כן, חשוב לעמוד על הבחנות חשובות דוגמת תכלית השימוש בדירה, ועוד. להלן נלמד להכיר דינים אלו וכן את עבודתו של עורך דין מקרקעין אשר יוכל לסייע לנו בפן המשפטי של מכירת דירה בישראל, מראשית הליך המכירה ועד לסופו.

 

עבודת עורך הדין

עורך דין המתמחה בדיני המקרקעין ילווה כל עסקה למכירת נכס בישראל. זאת, מאחר שמדובר בעסקאות משפטיות מורכבות הדורשות היכרות עם מגוון מערכות דינים. מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, נכיר את דיני המקרקעין החשובים מתוך עבודתו של עורך הדין. נעבור שלב אחר שלב בעבודתו של עורך דין מקרקעין כך שנכיר את הצדדים המשפטיים בעסקה מתחילתם ועד סופם.

דיני מקרקעין

בחינת כשירות הקונים

השלב הראשון בעבודתו של עורך דין בעת מכירת דירה, יהיה בחינה של הקונים הפוטנציאלים. תשלום עבור דירה אינו מבוצע בבת אחת אלא בפעימות, לאורך זמן ולעיתים אף אינו מושלם לפני מסירת החזקה בדירה. על כל פנים, התשלומים יחלו רק לאחר החתימה על חוזה המכר. האופי הזה של עסקאות המכר, יוצר בהן סיכון מסוים שכן ייתכן שהרוכשים לא יוכלו לשלם את מלוא התמורה עבור הנכס.

כדי למנוע מצב שכזה בו הרוכשים אינם עומדים בתשלומים, עורך הדין יבצע בדיקה מבעוד מועד אודות הרוכשים. עורך הדין יברר האם הם רשומים במרשם החשבונות המוגבלים, האם חלים עיקולים על החשבון שלהם וכדומה. רק לאחר שעורך הדין יאשר כי מצבם הפיננסי של הרוכשים תקין נוכל להתקדם בעסקה.

 

הסדרת הרישום

השלב השני בעבודתו של עורך הדין במכירת הדירה, אשר עשוי בהחלט להיות גם השלב הראשון, יהיה הסדרת כל העניינים הרישומיים של הדירה במרשם המקרקעין הישראלי, הלא הוא הטאבו. לא אחת קורה כי אדם רוכש דירה אך לא משלים את כל הליך הרישום שלה. לחילופין, ייתכן כי לא הוסדרו כל ענייני הרישום העירוני של הדירה, מבחינת אישורים הנדסיים, טופס 4 וכדומה.

כמו כן, ייתכן בהחלט כי רשומה משכנתא על הנכס, הערות אזהרה של הבנק, ועוד. עורך הדין של הקונים יבחן את מצבו הרישומי של הנכס ויוודא כי כל הרישום תקין כדי לתת אור ירוק לעסקה.  משכך, עורך הדין של המוכרים יסדיר את כל הרישום מבעוד מועד. לאחר המכירה, עורך הדין ישלים את הליך הרישום של הנכס על שם הרוכשים החדשים.

דיני מקרקעין

ניהול מו"מ וניסוח חוזה

ליבת העבודה של עורך דין מקרקעין, תהיה ניסוח חוזה מכר לדירה. עורכי הדין של הצדדים יחליפו טיוטות, במסגרתן יסכימו על התמורה, על מועדי התשלום, מועדי המסירה וכלל הקצאת הסיכונים בעסקה. לבסוף, יגיעו לנוסח מוסכם של החוזה אשר יכונן את עסקת המכר.

 

הסדרת ענייני מיסוי

עורך הדין שלכם ידאג להסדיר את ענייני המיסוי של הדירה. עורך הדין יברר האם עליכם לשלם מס שבח, מה הסכום לתשלום והאם ניתן לחסוך את תשלום המס.

 

לסיום

אם כן, עבודתו של עורך דין מקרקעין רבה ומגוונת. תרצו שיהיה לימינכם עורך דין מוביל בשוק במסגרת עסקת המקרקעין. לחצו כאן למידע נוסף בדיני המקרקעין והנדל"ן ויצירת קשר עם עורכי דין מהשורה הראשונה.

דיני מקרקעין

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם