האם מומלץ להשקיע באונקיות זהב?

השקעה בזהב, בכל צורה שהיא, היא דרך פופולרית להגן על עצמכם מפני אי ודאויות כלכליות ופוליטיות. הזהב היה ועודנו מאגר ערך אמין לאורך ההיסטוריה, והוא נתפס כנכס מקלט בטוח בתקופות של תנודתיות כלכלית. מטילי זהב או מטבעות הנסחרים באופן נרחב, הם אפשרויות פופולריות עבור משקיעים שמחפשים השקעה וודאית ובטוחה עם ערך מוחשי שאינה מסכנת אתכם בהפסדי ענק.

 

בואו נחבר אתכם

בואו נתחיל מההתחלה – מה היא בכלל אונקית זהב? אונקיה אחת של זהב היא יחידת מדידה לזהב. היא שווה ל-31.1 גרם, והוא משמש לעתים קרובות למדידת גודל של מטבעות זהב, מוטות ותכשיטים. השקעה באונקיה של זהב היא דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהבטיח יציבות כלכלית גם בתקופות של מיתון. ישנן דרכים רבות להשקיע בזהב, כולל השקעה במטילי זהב, מטבעות זהב, קרנות סחר ועוד.

להשקיע באונקיות זהב

למה כדאי להשקיע הזהב?

היתרון העיקרי של השקעה באונקית זהב הוא שמדובר בנכס מוחשי עם ערך אמיתי בעולם. מה הכוונה? ובכן, זהב היה מאגר ערך אמין לאורך ההיסטוריה, ושימש כמטבע בתרבויות רבות. זוהי גם סחורה שנסחרת בשוק הספוט (שוק למסירה מיידית, בדרך כלל בעולמות הוירטואלים וסוחרים שם מכשירים פיננסים או סחורות בצורה מידית ולא עתידית), מה שהופך אותו לנכס נזיל שניתן לקנות ולמכור בקלות. בנוסף, הזהב מהווה הגנה מפני פיחות ואינפלציה, מה שהופך אותו לנכס מקלט בטוח בתקופות של תנודתיות כלכלית.

 

האם יש חסרונות?

כמו בכל דבר, כמובן שיש 2 צדדים למטבע. אחד החסרונות של השקעה באונקית זהב הוא שהיא אינה נזילה כמו השקעות אחרות. יכול להיות קשה לקנות ולמכור זהב, ויכול להיות קשה לקבוע את ערכו המדויק. בנוסף, זהב הוא סחורה שתלויה מן הסתם בהיצע וביקוש, מה שאומר שהערך שלו יכול להשתנות בהתאם לשוק. יתר על כן, זהב הוא נכס פיזי, ולכן חשוב לקחת בחשבון את העלויות הכרוכות באחסון והגנה עליו.

להשקיע באונקיות זהב

הסבר קצר

אולי אתם מבולבלים כי הזכרנו שזהב הוא למעשה ביטחון במקרה של אינפלציה אך מנגד הזכרנו שהערך שלו יכול להשתנות בהתאם לשוק. ובכן, כאן בדיוק טמון הקסם! כאשר המטבע חזק, יתכן והזהב לא יהיה כל כך פופולרי וזה בסדר גמור – בדיוק בשביל זה משקיעים חכם.

הזהב תמיד יהיה אטרקטיבי רק לא תמיד באותה המידה. אז למה בכל סאת הוא השקעה חכמה? ובכן, זהב הוא אוניברסלי. במקרה של אינפלציה שוק הזהב יקפוץ והביקוש אליו יהיה מטורף. דווקא בגלל שהערך שלו אינו קבוע, הוא כל כך משתלם.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, בסך הכל, השקעה בזהב היא דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות, זוהי דרך פופולרית להתגונן מפני אי ודאויות כלכליות ופוליטיות, ואין ספק שהזהב הוכיח את עצמי כערך אמין לאורך ההיסטוריה. עם זאת, חשוב לזכור שהזהב הוא סחורה הכפופה להיצע וביקוש, וערכו יכול להשתנות בתקופות מסוימות. התעניינתם? למידע נוסף אודות מחיר אונקיית זהב בזמן אמת הקליקו כאן.

להשקיע באונקיות זהב

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם