לא עוזבים את העיר? אלה הסיבות שבגללן עסקים עוזבים את תל אביב

הנטישה ההדרגתית של עסקים את העיר הגדולה היא ממש לא חדשות טריות. למעשה, עסקים פרטיים וחברות כבר התחילו להדיר ממנה את רגליהם בעשור האחרון ומשנה לשנה באופן משמעותי יותר. אם ניקח את העובדות היבשות לתוך עולם המספרים, נגלה שמבחינה ארצית עלה שיעור הקמת העסקים החדשים במדינה בכ-4% (ביחס לשנות המבחן: 2011-2012), אך הקמתם בתחומי תל אביב נמצאה בפער של 6.9% בשנת 2015, לעומת שנת 2011.

לא עוזבים את העיר? אלה הסיבות שבגללן עסקים עוזבים את תל אביב

נכון להיום (2020), ההגירה של העסקים מתל אביב לאזורי מסחר בטבעות החיצוניות לעיר ואף מעבר לכך הולכת ומתחזקת. לא רק העסקים הקטנים עושים זאת, אלא גם מותגים מובילים כמו קסטרו, שכבר הכריזו על סגירת חלק מהסניפים. על פי מחקר שבוצע בנושא, ערי המרכז הפכו לאטרקטיביות יותר בשל נגישותן הרבה והחיסכון בפקקים אך הן עדיין לא רושמות נטישה וודאית, אלא רק האטה בקצב הקמת עסקים חדשים במקום, לעומת אזורים אחרים בארץ שבהם קיימת עלייה בקצב הקמת העסקים החדשים.

בית קפה

 

אז מהן הסיבות לכך שבעלי חברות ועסקים בוחרים לעזוב את תל אביב?

  1. מיעוט בפקקים – כמות התחבורה הפרטית בכבישים הינה כמעט פי עשר מכמות התחבורה הציבורית ועל כן צפויים כ-70% מהעובדים לאחר למקום עבודתם מידי יום. בנוסף, ההמתנה האיומה בכבישים גורמת למקומות עבודה מסוימים להפוך לבחירה הרבה פחות אטרקטיבית מבחינת מחפשי המשרות.
  2. סביבה רגועה יותר – למרות שגם טבעת היישובים שנמצאת מסביב לתל אביב נחשבת לאורבנית, תל אביב עצמה עדיין נחשבת לאינטנסיבית יותר ולא רק מבחינת חיפושי החניה או הסגירה החלקית של העיר לרגל אירועים מיוחדים. עסקים שנמצאים בערים סמוכות נהנים מנגישות גבוהה לתל אביב ככל שיצטרכו, אך יכולים לאפשר לעצמם לפעול בסביבת עבודה נוחה ושקטה בהרבה.
  3. מחירי שכירות נמוכים – ככל שתעריפי השכירות בעיר תל אביב נמצאים בעלייה, כך יותר ויותר חברות ועסקים יעדיפו לחסוך ולעבור לאזורי שכירות זולים יותר. לכך מצטרפים גם דמי ניהול נמוכים יותר לחברת האחזקה, תשלומי הארנונה והוצאות שונות.
  4. רמת שרידות זהה – עסקים בשנת 2020 מבינים שחוסר ההימצאות שלהם בתל אביב הוא לא גזירת גורל. להיפך – הוא יכול לגרום להם לחסוך ואף להתייעל משמעותית. הנוכחות בערים אחרות לא פוגעת בתפקוד העסקי, בצמיחה או ברווחיות ולכן אין כל סיבה שלא לנצל זאת.

היכן מוצאים נדל"ן מסחרי מחוץ לתל אביב?

כיום תוכלו למצוא משרדים למכירה בחולון, ברחובות, בבת ים, אפילו ביהוד. ככל שהביקוש לערי מרכז נוספות מתרחב, כך נולד גם הצורך במרכזים מסחריים חדשים וכמובן משרדים למכירה בגדלים משתנים. מתחמים מסחריים אלה יוסיפו להתפתח ככל שעסקים רבים יותר יבקשו להתמקם בערים חיצוניות לתל אביב וכבר היום הם מגישים פתרונות מותאמים לבעלי העסקים השונים, החל מהשכרת חללי עבודה פרטיים ועד שימוש בחברת ניהול מקצועית בנכס, שפועלת מטעמו של בעל הבית.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם