כמה תשואה מקבלים על נכס באירופה מול נכס בישראל ?

שוק השקעות הנדל"ן באירופה בזמן האחרון הפך להיות אחד המבוקשים ביותר, אם עד לפני מספר חודשים היינו שומעים על השקעות בעיקר בארה"ב, היום המגמה היא ברורה, יותר ויותר משקיעים בוחרים לעשות זאת דווקא באירופה.

כמה תשואה מקבלים על נכס באירופה מול נכס בישראל

הסיבה העיקרית היא, התשואה שמתקבלת לרבות התנהלות מדינית ומשפטית הרבה יותר נוחה ופשוטה.

יחד עם עלייה מתמדת של מחירי הדירות ושל גובה השכירות, מה שגורם לתשואה לעלות בכל שלב של ההשקעה.

סגירת עסקה

תשואה על נכסים באירופה – כמה באמת מרווחים

ראשית, יש להבין כיצד מחושבת התשואה על נכסים (לא רק באירופה) בבואנו לרכוש דירה לצורך השקעה, את התשואה אנו מחשבים במונחים שנתיים, במילים אחרות כמה אחוזים ממה שאתם משקיעים ביום הקנייה תקבלו בכל שנה.

ממוצע התשואה השנתי על דירות בישראל עומד נכון להיום (10\2019) על 3% תשואה שנתיים, אבל אלו דברים שיכולים להשתנות.

אם נניח ויש לכם דירה במרכז הארץ, בעיר כמו חולון, שם רכשתם דירה להשקעה בסמוך לאזור המכון הטכנולוגי, במהלך השנה אחוזי התשואה יהיו כשלושה אחוזים, אך בסמוך לתחילת שנת הלימודים, שהביקוש לדירות עולה, אחוזי התשואה יכולים לעלות גם הם בהתאם.

לכן, שהתזמון בו אתם מחפשים שוכרים ומציעים את הדירה לשכירות, הוא פרמטר חשוב מאוד ואחד הגורמים המשפיעים ביותר על התשואה הסופית שלכם בתור משקיעים.

תשואה בתוספת רווח הון

רכישת דירה להשקעה לא מחשבת רק את התשואה על השכירות, אלא היא לוקחת כחלק בלתי נפרד ממנה את רווח ההון.

אם רכישת דירה מניבה אחוזי תשואה מסוימים, וייתכן כי במהלך השנים שווי הדירה ירד, בעקבות שינויים שחלים בשוק, ברגע שבו נממש את ההשקעה (כלומר הנכס יימכר) אחוזי התשואה עלולים לרדת בהתאם, עד כדי מצב שבו הדירה למרות ההשקעה הניבה הפסד ולא רווח.

מחירי הדירות בישראל – הסיבה שלא משקיעים

הסיבה העיקרית בגללה הרבה מאוד ישראלים מוצאים את עצמם מחפשים להשקיע בנכסים דווקא במדינות זרות, היא מחירי הדירות הגבוהים שלא עולים בקנה אחד עם מחירי השכירות.

ברובנו אנו הישראלים עושים כל שביכולתנו לרכוש דירה, מעטים אלו שמעוניינים לשכור דירות, כלומר היום כל אחד רוצה להגיע לחלום ולרכוש דירה, גם אם זה אומר שהוא ישלם עבורה ריביות גבוהות מאוד במשך עשרות שנים.

הגישה הזאת בעיקרה הורידה מאוד את הביקוש לשכירות, יחד עם זה בישראל קיימים מיסי רכישה גבוהים מאוד על רכישת דירה שניה לצורך השקעה.

אלו הסיבות שלמרות העלייה המתמדת במחירי הדירות, אחוזי התשואה נשארים נמוכים ועומדים על 3% אל מול מדינות באירופה שבה ניתן להגיע גם ל 10% תשואה על נכסים.

העיר המבוקשת ביותר להשקעה באירופה, היא לא אחרת מאשר ברית הממלכה הבריטית, לונדון, שבה ישנן דירות שהצליחו להניב למשקיעים שלהן גם למעלה מ 12%.

בכדי לבצע השקעות נדל"ן בלונדון יש שלוש דרכים עיקריות :

השקעה בקרן :

הדרך הראשונה לבצע השקעה לרכישת דירה בחו"ל, היא באמצעות קרן שהיא אחראית להשקיע עבורכם את הכסף בנכס. בשיטה זאת אתם אינכם הבעלים הישירים של הנכס, והוא לא נרשם על שמכם אלא שם הקרן.

הקרן היא זאת שאחראית למציאת שוכרים, לטיפול בנכס במידה ויש צורך ולכל הדברים הנוספים שכרוכים בתחזוקה שוטפת של דיירים שוכרים.

רכישה ישירה :

בדרך זאת, הקונה המעוניין לרכוש נכס, טס באופן יזום אל מדינת היעד, שם הוא נפגש עם מתווך מקומי ועם עורך דין, ובאופן פיזי רואה את הנכסים וסוגר את העסקה.

כמובן, שאפשר לנסות ולמצוא שוכרים באופן עצמאי, או כמקובל בלונדון וסביבתה להיעזר בשירותיו של מתווך שהוא זה שידאג למציאת דיירים שוכרים.

חברה מקומית :

ברוב הערים הגדלות באירופה, ישנן חברות מקומיות שכל תפקידן הוא טיפול במשקיעים זרים, הן מוצאות עבורכם את הנכס, דואגות לעו"ד ולכל הסידורים הנחוצים, ואפילו מעפילות מרכזי משנה בישראל.

חברות אלו מציעות לא רק את האפשרות של מציאת נכס ושוכרים, אלא גם שירותי ניהול כוללים, מה שלא מחייב אתכם אפילו לקום מהכיסא בכדי לבצע השקעת נדל"ן בחו"ל.

עוד השקעות תמצאו כאן: https://www.england-israel.co.il.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם