קניית דירה לזוגות צעירים – כך תעשו את זה נכון

בשל עליית מחירי הדירות המתמשכת, נראה שבשנים האחרונות רכישת דירה הפכה חלום רחוק עבור צעירים רבים. אולם, באמצעות התנהלות נכונה, קניית דירה עשויה להפוך למשימה אפשרית בהחלט. האם אתם זוג צעיר שמעוניין לקנות דירה? כך תעשו את זה נכון. המכשול העיקרי של מרבית הזוגות הצעירים לקניית דירה הוא כמובן המכשול הכלכלי.

אולם, באמצעות התנהלות שלוקחת בחשבון מידע חשוב כפי שיפורט במאמר זה, ניתן להקל בצורה ניכרת את העול הכרוך ברכישת דירה, ובכך להתקרב לעבר הגשמת החלום. באופן כללי, ניתן לחלק את מרבית ההכנות לרכישת דירה לשני חלקים עיקריים – החלק המשפטי והחלק הכלכלי. מיד תמצאו מדריך שיאפשר לכם להתמודד באופן נכון עם שני החלקים, כדי שגם אתם תתקרבו למצב בו אתם בעלים של דירה.

 

ההיבט המשפטי

מצב הדירה

ראשית, כדי להבטיח שהנכס שאתם חושבים שאתם קונים הוא אכן הנכס שאתם באמת קונים, מומלץ לבקר בו בימים ובשעות שונות, גם בסופי שבוע ובמהלכו, גם בבקרים וגם בערבים, כדי לראות כיצד נראית הדירה וסביבתה בזמנים שונים. הדבר יעזור לכם להימנע מגילוי של "הפתעות" לא נעימות בהמשך, מה שעלול להוביל להליכים משפטיים או עוגמת נפש.

בעת בדיקת הנכס יש לשים לב היטב למצב הפיזי ותקינות הדירה, ולתת תשומת לב מיוחדת לפרטים השונים בבית כמו החלונות, מיזוג האוויר, הארונות, הברזים, נקודות החשמל והתאורה ועוד. בנוסף, מומלץ לבדוק את מצב הבית מבחינת סדקים בקירות וסימני רטיבות המעידים על נזילות או חדירת מי גשמים.

דִירָה

תיקונים בדירה

מעבר לכך, חשוב לשאול את המוכר על הפעם האחרונה בה הוחלפו הצינורות ועל תיקונים שבוצעו. עבור דירות ישנות יותר, קיים סיכוי גבוה יותר לנזקי צנרת או בעיות רטיבות, במיוחד בחדרים עם נקודות מים. מומלץ להתייעץ גם עם גורמי מקצוע שיודעים לזהות בעיות בדירה, כדי לוודא שאתם לא מפספסים משהו חשוב.

על כל פנים, עורך דין יכול להכניס לחוזה סעיפים שיגנו עליכם מפני ההשפעות השליליות של פגמים שלא היה ביכולתכם לגלות. חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה שיודע לנסח חוזים שיחסכו לכם התעסקות לא נעימה עתידית עם גילוי של בעיות בדירה.

אף שחוזה טוב יגן עליכם, חשוב לבדוק בצורה מעמיקה את הדירה טרם הקנייה. זאת, הן משום שהדבר יחסוך הליכים משפטיים, והן משום שככל שהקונה ייזהר, כך יש סיכוי גבוה יותר שתביעה עתידית שלו תתקבל.

 

היבטים קנייניים

בנוסף, מומלץ לבחון היטב את הסביבה הקרובה של הדירה. הבחינה כוללת בדיקה של מקורות רעש פוטנציאליים כמו בנייה, מתקנים עירוניים, מקומות בילוי וכו'. כמו כן, כדאי לברר מי החברה שבנתה את הבניין ולאסוף מידע על המוניטין ואיכות הבנייה שלה.

בהמשך לבדיקה הסביבתית, מומלץ לבחון גם את המצב של הבניין בו הדירה נמצאת, ובמסגרת כך לבדוק את הרכוש המשותף והשטחים הציבוריים. לבסוף, מומלץ לבדוק את השכנים כדי לצמצם כל סיכון לסכסוך שכנים עתידי.

 

רישום בטאבו

כדאי להתייעץ גם עם עורך דין לגבי זהות המוכר והרישום של הדירה בטאבו. במקרים רבים בעבר אנשים "מכרו" נכסים שלא היו שייכים להם. המנעו מסיבוכים משפטיים על ידי בדיקה ראויה של הרישום הקנייני טרם רכישת הדירה. בנוסף, לאחר הרכישה זכרו לרשום הערת אזהרה כדי למנוע מכירה כפולה של הנכס.

עורך דין יכול ללוות אתכם בתהליך ולוודא שכל ההיבטים המשפטיים של רכישת בית מטופלים בצורה ראויה. עורך דין טוב יכול להגן על האינטרסים שלכם הן בשלב המו"מ, והן בשלב שאחרי חתימת החוזה.

 

היבטי מס

כאשר מדובר ברכישת דירה, מיסים הם גורם שיכול לייקר באופן משמעותי את מחיר הדירה. שני הצדדים המעורבים בעסקה חייבים במס. על המוכר לשלם "מס שבח", והקונה צריך לשלם "מס רכישה". מס הרכישה משולם לרשות המיסים באמצעות משרדי מיסוי מקרקעין.

 

מס רכישה

במקרה של עסקת רכישת דירה, חוק מיסוי מקרקעין מחייב את תשלום מס רכישה על ידי הקונה. מס הרכישה נקבע לפי מחיר הדירה והאם לרוכש יש דירה אחרת הרשומה על שמו. קיימים פטורים והנחות לרוכשי דירה, לרבות שיעורי מס מופחתים למשפרי דיור, הנחות לאנשים עם מוגבלות, הנחות לאוכלוסיות מסוימות, כגון עולים חדשים, בני משפחות שכולות, בני משפחה של נפגעי פעולות איבה ועוד.

כאמור, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין שיעזור לכם להפחית עלויות ולקצר את משך התהליך. עורך דין מקרקעין בבאר שבע מקצועי ובכל ניסיון יכול להפוך חוויה של קניית דירה לקלה, זולה ונעימה יותר עבור הזוג הצעיר.

מס רכישה

היבטים כלכליים

אחת השאלות הראשונות שזוג צעיר צריך לשאול עצמו בעת קניית דירה, היא מה התקציב שיש לו לצורך ביצוע העסקה. אולם, התנהלות כלכלית נכונה יכולה לחסוך עלויות בצורה משמעותית, ובכך להגדיל את התקציב הפנוי שתוכלו להקדיש לרכישת הדירה. אספנו כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעשות את זה נכון:

  • פנו לייעוץ מקצועי: תהליך המשכנתא עלול להיות מסובך ומורכב, ולזוגות צעירים מומלץ לפנות לעזרה מקצועית בעת הניווט בו. חברות ייעוץ משכנתא קמו כדי לסייע ללקוחות לבחור את המשכנתא המשתלמת ביותר, ויועץ פיננסי יכול לסייע בבחירת מסלול משכנתא מוצלח. יועץ משכנתא פרטי יכול לתת מענה מצוין לצרכים שלכם.
  • בחרו את המשכנתא הנכונה עבורכם: ישנם מסלולי משכנתא רבים ושונים, ועל זוגות צעירים לשים לב היטב באיזה מהם הם בוחרים. עליהם להיות מודעים לכך שמשכנתא לוקחים לשנים רבות ובעת נטילת עול כלכלי כזה מומלץ מאוד להסתכל במבט לשנים רבות קדימה. מומלץ לזוגות לפנות לייעוץ מקצועי שיכול לסייע להם בבחירת מסלול ההלוואה המתאים ביותר.
  • קראו את האותיות הקטנות: למשכנתאות יש חוזים עם סעיפים רבים, שלרוב כתובים בשפה מורכבת. לכן, הפנייה הן לייעוץ משכנתא והן לעורך דין היא מומלצת מאוד.
  • היזהרו מעלויות מיותרות שניתן לחסוך: ענף ייעוץ המשכנתאות עדיין אינו מכוסה בחוק, והמחירים עשויים להשתנות מאוד. מומלץ לבדוק את ההבדל בין המחירים שלוקחים היועצים השונים, תוך בחירה ביועץ עליו אתם חושבים שתוכלו לסמוך.

כפי שניתן לראות, הדרך העיקרית לחיסכון בעלויות משכנתא, ובכך בחיסכון בעלויות הדירה, היא על ידי פנייה לייעוץ משכנתא מקצועי. ייעוץ כזה יכול לעזור לכם למצוא את כל הדרכים בהם תוכלו לחסוך בעלויות המשכנתא, יכול לעזור לכם לפרוס את המשכנתא באופן שמתאים לכם מבחינת העבודה והמשפחה ובאופן כללי יודע לתת מענה כולל לכל הפרטים הרלוונטיים לתחום.

 

סיכום

אף שרכישת דירה נראית כמו משימה קשה מאוד, בעזרת התנהלות נכונה ניתן לבצע את התהליך בצורה טובה בהרבה. זאת, תוך התייחסות לשני ההיבטים העיקריים של רכישת דירה: ההיבט המשפטי וההיבט הפיננסי. כדי להתייחס לפן המשפטי, כדאי לבדוק את מצב הדירה וסביבתה בימים ובשעות שונות, לבדוק תיקונים ונזקים שנגרמו לצנרת, בדיקת הסביבה הקרובה של הדירה וכן בדיקת רישום טאבו.

מבחינת ההיבט הפיננסי, כדאי לקחת בחשבון את עלויות המס השונות, ובמיוחד את מס הרכישה. כדי להתנהל בצורה טובה למול הסוגיות הקנייניות וסוגיות המס, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה שייתן לכם פתרונות טובים.

בנוסף, פורטו לעיל טיפים מרכזיים באשר להיבט לקיחת המשכנתא על הדירה. על ידי ביצוע טיפים אלו, זוג צעיר יכול להגדיל את הסיכוי לרכוש דירה בזול. הטיפ העיקרי בנושא הזה, הוא פנייה ליועץ משכנתא מקצועי ומנסה שניתן לסמוך עליו. פנייה ליועץ כזה תעזור לכם לקבל את המשכנתא שמתאימה לכם באופן אישי, ולחסוך עלויות רבות מיותרות.

דירה לזוגות צעירים

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם