שינויים בתחבורה הציבורית – ההשפעה על מקומות העבודה

כמו בכל מדינה מודרנית, מרבית האוכלוסייה הבוגרת בישראל נדרשת לצאת ולפרנס את עצמה. שוק העבודה בישראל הוא גדול ומגוון, ומיליוני עובדים צריכים להגיע מדי יום אל מקום עבודתם. חלק גדול מהם משתמשים ברכב פרטי על מנת לעשות זאת, אך חלק ניכר מהעובדים מעדיפים להשתמש בתחבורה הציבורית – בין אם מטעמי חיסכון בדלק, חיסכון בזמן עמידה בפקקים, הימנעות מהצורך לחפש חנייה, או גם אם לעובד אין רישיון נהיגה.

שינויים בתחבורה הציבורית – ההשפעה על מקומות העבודה

מצב התחבורה הציבורית בישראל

אמנם ישראל נחשבת מדינה מודרנית ומפותחת, אך ישנם תחומים בהם עדיין נדרשת התפתחות על מנת להגיע לסטנדרט שמציבות מדינות המערב. אחד מהתחומים האלו היא מערכת התחבורה הציבורית בארץ, שעדיין לא נמצאת בסטנדרט הגבוה לו היינו מצפים.

נכון לשנת 2020, מערכת התחבורה הציבורית כוללת בעיקרה את רכבת ישראל וקווי אוטובוס שונים. אמנם כבר מספר שנים ישנן עבודות להקמת קו הרכבת הקלה באזור המרכז, אך היא עדיין נמצאת בהליכי הקמה, ואנו שומעים מדי פעם על עוד ועוד דחיות במועד תחילת הפעלתה.

פרט למקרים בודדים במקומות מוגדרים (כמו הרכבת הקלה בירושלים, או הכרמלית בחיפה), אין בישראל מערכת של רכבת תחתית, או רכבות עיליות שאינן שייכות לרכבת ישראל (כאמור, עד שתחל הפעלתה של הרכבת הקלה במרכז).

 

איך שינויים בקווי התחבורה הציבורית יכולים להשפיע על שוק העבודה?

ישנה חשיבות רבה לנגישות התחבורה הציבורית על שוק העבודה. עובדים שאינם בעלי רכב או רישיון נהיגה יעדיפו לעבוד במקום עבודה שנגיש בתחבורה ציבורית, וכך גם לקוחות שרוצים לבוא אל העסק ונאלצים להסתמך על התחבורה הציבורית.

בעקבות עבודות הרכבת הקלה בערי המרכז, למשל, שונו מסלולם של קווי אוטובוס שונים באזורי העבודות, ועסקים באזורים אלו נאלצים להתמודד כבר שנים עם העובדה שהעסק שלהם מוצב ליד אתר בנייה (על כל המשתמע מכך), ושקווי תחבורה ציבורית נאלצו להסית את מסלולם ולא לעבור ליד העסק.

במקרים כאלו ישנה פגיעה בשוק העבודה, הן מבחינת העובד שנאלץ למצוא דרך חלופית להגיע למקום עבודתו (או למצוא מקום עבודה אחר), והן מבחינת מספר הלקוחות שמגיעים לעסק שאינו נגיש בתחבורה ציבורית. לעיתים קרובות, יהיו עסקים שיבחרו לסגור את הסניף הפיזי ולהתחיל לעבוד רק מהבית.

 

התרחשו שינויים במקום העבודה שלכם? אולי לפחות יצאו לכם מזה החזרי מס!

אם מקום העבודה שלכם הורה לכם לעבוד מהבית, או שנאלצתם להתפטר ממקום עבודתכם הקודם ומצאתם עבודה אחרת (שגם היא נערכת מהבית ולא מצריכה הגעה פיזית למקום העבודה) – אולי מגיע לך החזר מס.

את הזכאות להחזר ניתן לבדוק באתר "הגנה". כל שתצטרכו לעשות הוא למלא שאלון ובו מספר פרטים אישיים ופרטים על מהלך חייכם. הבדיקה היא קצרה ונוחה, ואינה כרוכה בעלות – אך ייתכן שתוכלו להרוויח ממנה הרבה כסף!

 

תחבורה ציבורית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם