האם ניתן לקחת משכנתא על דירה מכונס נכסים

שוק הנדל"ן בישראל רותח. מחירי הדירות עולים ועולים, הביקוש לא יורד והקבלנים פשוט לא עומדים בקצב. ייתכן שהעובדה שישראל היא בית לעם היהודי ויש פחות הגירה שלילית היא הגורם לכך, וייתכן שזו פשוט ההיסטוריה של העם היהודי הנרדף שדוחפת אותנו כיום לרכוש לעצמנו בית משלנו.

בכל מקרה, המצב כיום הוא כזה שלא ניתן לקנות דירה בישראל מבלי לקחת משכנתא (או לפחות זה המצב בשביל מרבית הישראלים). כדי להוריד מעט את סכום הכסף שאתם תוציאו על רכישת דירה, כדאי לכם לשקול קנית דירה מכונס נכסים. מה זה אומר ומה היתרונות של קנייה מכונס נכסים? את התשובות לשאלות הללו יחד עם עוד מידע בנושא – תמצאו בטקסט שלפניכם.

 

מה זה דירה מכונס נכסים

כשאתם לוקחים משכנתא, אתם למעשה לוקחים מהבנק הלוואה גדולה מאוד. הבנק ידרוש שבתמורה, אתם תפקידו עירבון משמעותי שיוכל לכסות את ההלוואה במידה ולא תצליחו להחזיר את החוב. העירבון הזה הוא למעשה הדירה שבשבילה לקחתם את המשכנתא מלכתחילה.

אם לא תצליחו להחזיר את הכסף – הבעלות על הדירה תעבור לבנק, והוא ימכור אותה לכל המרבה במחיר. זו בעצם דירה מכונס נכסים. חשוב לציין שכונס הנכסים אינו הבעלים של הנכס, וגם חתימה על חוזה מולו אינה מהווה חוזה מכר מחייב. כונס הנכסים רק אחראי מטעם הבנק על המכירה.

 

יתרונות וסיכונים בקניית דירה מכונס נכסים

כשאתם קונים דירה מכונס נכסים, אתם למעשה יודעים שהצד השני (כלומר כונס נכסים בשם הבנק) די נואש למכור. המצב הזה מאפשר לכם לקנות דירה במחיר אטרקטיבי. יחד עם זאת, קיים סיכון מסוים בקנייה של דירה מכונס נכסים. אדם שלא היה מסוגל לעמוד בתשלומי המשכנתא, ככל הנראה גם לא היה מסוגל להשקיע בתחזוקה של הדירה שלו. לכן יכול להיות שהנכס ידרוש שיפוץ משמעותי.

 

האם ניתן לקחת משכנתא על דירה מכונס נכסים

אכן ניתן לקחת משכנתא על דירה מכונס נכסים. הייתם חושבים שהבנק לא ירצה לתת משכנתא לרכישת דירה שהוא ממש עכשיו מוכר. אולם, המודל העסקי של הבנק בנוי (בין השאר) על הריבית שהוא מקבל מההלוואות שהוא נותן.

כשאתם לוקחים משכנתא, אתם בסופו של דבר תחזירו לבנק יותר כסף ממה שלקחתם. לכן הבנק ייתן לכם משכנתא גם עבור דירה שהוא עצמו מוכר לכם – כל עוד הוא מאמין שתצליחו לעמוד בתשלומי ההחזר.

 

סיכום

לסיכום, רכישת דירה מכונס נכסים יכולה להתגלות בהצלחה עצומה – או "חור" רציני בכיס. רכישת דירה מכונס נכסים אינה חפה מסיכונים, ומצב בו אתם נשארים עם משכנתא רצינית ובלי דירה אינו דמיוני.

לכן, אם אתם מתכננים לרכוש דירה מכונס נכסים – אנחנו ממליצים בחום להיוועץ קודם כל באיש מקצוע. רכישה מכונס נכסים יכולה להיות הדרך שלכם לדירה משלכם, אך יש לעשות אותה בחכמה.

שעון כסף ובית

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם