מטרות החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי – האם יש דרך להתמודד עם המשכנתא?

רפורמת דיני חדלות פירעון קובעת בין היתר כיצד אפשר להביא את הנישום למצב של שיקום כלכלי.

עם זאת, רבים עדיין לא מכירים לעומק את מאפייני החוק ולכן הם לא בהכרח מתמודדים נכון עם המשכנתא.

אז מה עושים? הנה המדריך המלא

מטרות החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי - האם יש דרך להתמודד עם המשכנתא

מטרת העל של החוק המעודכן לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, מה שמכונה גם בתור רפורמת דיני חדלות פירעון, היא לייעל את התהליך. בשביל להשיג את המטרה הזו, החוק מגדיר כיצד יש לבצע את התהליך מול רשויות המדינה.

במקביל, המטרה של רפורמת דיני חדלות פירעון היא לצמצם עד כמה שאפשר את הבירוקרטיה שכרוכה בנושא. באמצעות צמצום הבירוקרטיה מצד אחד והבהרת התפקיד של כל גוף רשמי מצד שני, רפורמת דיני חדלות פירעון מאפשרת להביא את הנישום למצב של שיקום כלכלי – אבל בלי להתפשר על גובה החוב שנפרע לטובת הנושים.

 

היתרונות של רפורמת דיני חדלות פירעון

היתרון של רפורמת דיני חדלות פירעון בא לידי ביטוי גם ברמה המעשית וגם ברמה הרעיונית. מבחינה מעשית, מדובר על עדכון של החוק הקודם ועל שינוי מהותי של האופן שבו מתבצעת פשיטת רגל. כיום כבר לא קוראים לתהליך הזה פשיטת רגל אלא חדלות פירעון, אבל מה שיותר משמעותי זה האופן שבו מאפשרים לחייבים להשתקם ולפתוח דף חדש.

ברמה הרעיונית, היתרון של רפורמת דיני חדלות פירעון הוא הגדלת שיעור החוב שייפרע לנושים ובעיקר הגברת הוודאות והיציבות של הדין. כאשר האזרחים במדינה מבינים שיש רפורמה שפועלת לטובתם – בין אם בתור נושים ובין אם בתור נישומים – סביר להניח שתחושת האמון שלהם תגבר. לכן רפורמת דיני חדלות פירעון עונה על האינטרסים של הציבור הרחב, תוך כדי שהיא משרתת גם את המטרות של הצדדים המעורבים בפשיטת רגל וחדלות פירעון.

 

מה הקשר בין משכנתא לבין רפורמת דיני חדלות פירעון?

רבים מבין האנשים הפרטיים או בעלי העסקים שמצאו את עצמם בעבר במצב של פשיטת רגל חוו את הסנקציות של החוק. בין היתר, אחת הסנקציות הייתה עלולה להיות תוצאה של חוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות לבנק ולשלם את המשכנתא. כאן, הסנקציה העיקרית היא לא רק עיקול של חשבון הבנק אלא אפילו עיקול של הנכס.

בזכות רפורמת דיני חדלות פירעון, ניתן למנוע מצב כזה ולהיכנס מהר יותר לתהליך של שיקום כלכלי. בגלל שהדגש הוא כאמור על שיקום כלכלי ועל הסדר חוב, כל שנדרש הוא לערב עורך דין כמה שיותר מוקדם. מהרגע שבו מתייעצים עם עורך דין, מעבירים את הטיפול לידיים של בעלי מקצוע ורואים תוצאות מהר מאוד.

יש לך שאלות נוספות? למידע נוסף על חדלות פירעון ושיקום כלכלי – לחץ כאן ויהיו לך את כל התשובות.

 

זכוכית מגדלת

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם