אילו נזקים כספיים יכולים לקרות בתוך תהליך של פינוי שוכר

השקעה במגורים להשכרה נחשבת להשקעה סולידית ובטוחה ולרוב היא מניבה תשואה גבוהה לבעל הנכס. עם זאת, ההחזר של ההשקעה ומצבו הכלכלי של בעל הנכס תלויים בכך שהשוכר יעמוד בהתחייבויותיו על פי חוזה השכירות, ישמור על הנכס בעת השהות בו ויעביר את תשלומי שכר הדירה במועד. במאמר זה נעסוק בהליך פינוי שוכר ונרחיב לגבי הנזקים הכספיים שעלולים להיגרם לקראת ההליך ולאורכו.

 

אובדן הכנסות ונזקים

הפנייה לתהליך של פינוי שוכר נעשית במרבית המקרים בגלל נזקים כספיים שכבר נגרמים לבעל הנכס כתוצאה מהתנהלות השוכר. הדבר יכול להיות לאחר אי עמידה בתשלומים במועדם, סירוב לשלם את דמי השכירות או אי עזיבת הנכס בתום החוזה. נזקים נוספים שעשויים להיגרם על ידי שוכרים ולהוביל לפנייה להליך פינוי שוכר במהירות הם השחתה של המבנה והרכוש במזיד.

 

הליך ממוקד בעזיבה

ככל שתהליך פינוי שוכר נמשך זמן רב יותר כך הנזקים הכספיים של בעלי הנכס יהיו גדולים יותר. מלבד אובדן ההכנסה הקבועה של השכירות עצמה, במקרים רבים הדבר מוביל לבעיות תזרים גדולות יותר של המשכיר אשר בנה על ההכנסה מהשוכר לתשלומים שוטפים עבור החזר משכנתא או כל דבר אחר. ההליך הקצר לפינוי שוכר אינו כולל את החזר התשלומים שלא שולמו ופיצויים.

 

עלויות הנלוות לתהליך

תהליך פינוי מושכר מצריך את המשכיר לליווי משפטי ומקצועי והעלות הכספית של עורכי הדין הינו נזק כספי נוסף שהשוכר הסרבן אחראי לו. ההליך דורש מבעל הבית זמן ומשאבים ואלו ניתנים גם כן לכימות כספי ולהצדיק תביעת פיצויים נפרדת על הטרחה ועוגמת הנפש.

לאחר פינוי שוכר בהליך מזורז הממוקד רק בעזיבתו את הנכס, בעל הנכס יכול לתבוע בתביעה נפרדת של השוכר על כל תשלומי השכירות והוצאות הדירה שהוא היה מחויב להם בחוזה. ניתן לתבוע על הנזקים שנגרמו בשימוש לא סביר למבנה ותכולתו בהתאם לחוזה. בתביעה זו ניתן גם לדרוש החזר ופיצוי על כלל הנזקים הכספיים הנוספים שנלוו לעצם ההפעלה של ההליך עצמו.

 

שיקולי עלות תועלת

תהליך של פינוי נגד שוכר דירה יכול להית יקר לכשעצמו ולעצם הפנייה להליך צריכה להיות הצדקה כלכלית. חשוב להבין שגם אם ישנה עילה חוקית לפינוי ולתביעה אין לגשת לכך בקלות דעת. לדוגמא, לא יהיה היגיון בהפעלת ההליך במקרה שמדובר בשוכר המאחר מעט בתשלומים. לעומת זאת ההליך יהיה חיוני אם השוכר הפסיק לחלוטין לשלם שכירות ואינו מוכן לעזוב.

 

סיכום נזקים כספיים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנזקים הכספיים הגורמים לבעלי דירות להתחיל תהליך פינוי מושכר והנזקים הכספיים הנלווים לתהליך עצמו. ההליך המשפטי כולו עד לפינוי של השוכר באמצעות ההוצאה לפועל כולל עלויות לא מבוטלות, לרבות הוצאות על ליווי משפטי, זמן, טרחה ועוגמת נפש מעצם ניהול ההליך. במהלך התהליך לרוב נמשכים גם הנזקים אשר הובילו לפינוי.

נזקים כספיים

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם