מה עושה שמאי מקרקעין – ואיך זה קשור למשכנתא שלכם? 

במידה ואתם מעוניינים לקחת משכנתא מהבנק, חשוב שתדעו כי הליך זה כולל הזמנת שמאי מקרקעין. הזמנת שמאי מקרקעין תגיע בשלב שאחרי חתימת החוזה עם מוכרי הדירה, ולאחר ניהול משא ומתן עם הבנק על המשכנתא. אבל מה בדיוק כוללת עבודתו של שמאי המקרקעין? מה הוא בודק, וכיצד זה ישפיע על המשכנתא שלכם? המשיכו לקרוא וגלו.

 

מה זה שמאי מקרקעין – ומה כולל תפקידו?

תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לבקר בנכס החדש שלכם (מזל טוב!) ולקבוע את הערכת השווי שלו, תוך בדיקה מדוקדקת של כל פרט ופרט. כמו כן, שמאי מקרקעין בודק אם הנכס שלכם תקין מכל הבחינות – משפטית ופיזית.

שמאי מקרקעין מכניס המון פרמטרים שונים לחישוב שלו: מספר קומה, מספר כיווני אוויר, חניה, מיקום, מחיר בעסקאות קודמות-דומות ועוד.  כמו כן, שמאי מקרקעין בודק פרמטרים פחות נגישים לקהל הרחב, כגון כמה יעלה לשקם את הנכס במקרה של הרס מוחלט.

אתם יכולים להזמין את ביקורו של שמאי מקרקעין על דעת עצמכם, על מנת להבין מהו ערכה של הדירה – ולחסוך לכם כסף, מרמה ולעיתים גם עוגמת נפש. ברוב המקרים, כאמור, תאלצו להזמין שמאי מקרקעין בדרישת הבנק שלכם, כאשר אתם רוצים לקחת משכנתא על הנכס החדש שלכם.

שמאי מקרקעין

למה הבנק דורש ביקור של שמאי מקרקעין?

זו שאלה טובה מאוד. הרי סביר להניח שעשיתם מחקר מקיף על שווי הנכס לפני שקניתם אותו – מצב השוק, הכדאיות –  ואולי גם התייעצות עם מומחה או עורך דין. זה לא מספיק? אז זהו שלא! שמאי מקרקעין יבדוק את העלות האמיתית של הדירה שלכם, בצורה המקצועית והמקיפה ביותר.

עבודתו היא למעשה לתת אסמכתא מבוססת לבנק על העלות – ומשום שזה מקצועו, והוא אינו תלוי במתווכים ממולחים למיניהם אשר מסוגלים "לעבוד עליו" עם הבטחות על "מציאות" ו"שווי שוק". לא פלא שהבנק סומך עליו – ורק עליו.

 

איך לבחור שמאי מקרקעין מומלץ

לעיתים, תצטרכו לבחור שמאי מקרקעין לתהליך הנ"ל מרשימה של שמאים שעובדים עם הבנק שלכם. הפקיד שלכם כבר ידאג לספק לכם את הרשימה. גם במקרה זה, לא מדובר ברשימה קצרה בדרך כלל – אז איך תדעו לבחור נכון?

מציאת שמאי מקרקעין מומלץ ומקצועי יכולה להיות קלה במיוחד במידה ותעקבו אחר מספר פרמטרים וכללים פשוטים במיוחד: מספר שנות הניסיון של השמאי, בקיאותו בהערכות נכסים דומים לאלו שלכם וטיב השירות שהוא נותן (יחס אדיב ומקצועי, מענה על שאלות, הסברת פנים, חיוביות וכו').  בנוסף, היינו ממליצים לכם לבחור בשמאי אשר מתמצא היטב בעיר שלכם. שמאות מקרקעין בתל אביב היא עסק שונה לגמרי משמאות בירושלים או שדרות.

כמו כן, אנחנו ממליצים לבחור בשמאי מקרקעין עם ניסיון מקצועי במגזר הציבורי: ועדות, עיריות, משרדי ממשלה וכדומה. וכמובן, והכי חשוב – שמאי המקרקעין שלכם צריך להיות שמאי מוסמך! שמאי מוסמך קיבל אישור לכך מלשכת השמאים הארצית, והוא עובד תחת הנחיות משרד המשפטים.

נדל"ן

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם