מהי שמאות מקרקעין ומתי עושים את זה?

הערכת שווי של נכסים היא דבר מורכב. בעוד שנכסים ניידים קל יותר להעריך והערך שלהם הוא דבר מוחלט יותר, כאשר אנחנו מדברים על נדל"ן הערכת השווי של הנכס הופכת להיות יותר מורכבת. העובדה שנכסי נדל"ן נמכרים לעיתים רחוקות יותר מובילה לכך שהשווי שלהם לא תמיד ברור. במקרים שבהם אנחנו צריכים לדעת מה ערך הנכס שמאי מקרקעין הוא האיש הנכון. 

 

שמאות מקרקעין

שמאות מקרקעין היא תחום שבו אנחנו עוסקים בקביעת השווי של נכסי מקרקעין. רכבים, סחורות ועוד שלל נכסים אחרים הם דברים שהערך שלהם יחסית קבוע, ובדרך כלל אין צורך לבצע הערכה רשמית שלהם. לעומת זאת, לשווי של נכסי מקרקעין יש השפעה על כמה דברים. שמאי מקרקעין ברק בן יאיר כאן כדי לספר לכם מתי תהיו זקוקים לשירות של שמאי מקרקעין.

שמאות מקרקעין

עסקאות נדל"ן

המקרה הראשון שבו נזדקק לשירותיו של שמאי מקרקעין אלו עסקאות נדל"ן. אם אתם רוצים לקנות או למכור דירה, בית או כל שטח קרקע אחר עליכם להבין מה בדיוק השווי של הנכס. כמובן, בהקשר של עסקאות נדל"ן ההערכה של השמאי לא מחייבת אתכם ותמיד תוכלו לדרוש סכום כסף גבוה או פחות מההערכה של השמאי אולם זה יעזור לכם לקבל את סדר הגודל של שווי הקרקע.

 

קביעת גובה הפוליסה של ביטוח

מקרה נוסף שבו תצטרכו חוות דעת של שמאי זה בקביעת גובה הביטוח. פוליסות ביטוח על קרקע לוקחות בחשבון את השווי שלה, ולפעמים הערכה שתיתן חברת הביטוח תהיה גבוהה או נמוכה מהשווי האמיתי של הקרקע. בכל אותם מקרים שמאי מקרקעין הוא זה שיקבע מה ערך הקרקע ומההערכה שלו תיגזר גובה הפוליסה.

 

ערעור על החלטת הביטוח או רשויות המדינה

לשווי של הנכס אותו אתם מחזיקים יש השפעה על שלל נושאים ביניהם גובה הארנונה, עלות פוליסת הביטוח ועוד. אם אתם רוצים לערער על החלטה של אחת מרשויות המדינה כמו מנהל מקרקעי ישראל או כל רשות אחרת בנוגע להערכת שווי הקרקע, עליכם להביא הערכת של שמאי מקרקעין מוסמך כדי שלטענה שלכם תהיה ביסוס.

 

על מה חשוב להקפיד בבחירת שמאי מקרקעין

בבחירה של שמאי מקרקעין יש שני דברים שחשוב לבדוק. הדבר הראשון הוא שהשמאי מחזיק ברישיון שמאפשר לו להנפיק הערכת שווי שמוכרות בצורה רשמית. הדבר השני הוא הנאמנות של השמאי אליכם. כאמור, להערכת השווי שהשמאי ינפק לכם יש השלכות כלכליות מרחיקות לכת ואתם צריכים לדעת שמדובר על בעל מקצוע בלתי תלוי.

 

לסיכום

בניגוד לנכסים ניידים שאת השווי שלהם קל יותר להעריך, הערכה של שווי קרקע צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע מוסמך. שמאי מקרקעין הוא איש המקצוע הזה וישנם מגוון מצבים שבהם תהיו זקוקים לשירות שלו. עליכם לוודא שמדובר של שמאי מורשה שלא תלוי באף גורם אחר.

שמאות מקרקעין

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם