החזרי מס – הזכאים

באם תמיד ראיתם בהחזרי מס כמעין חלום בלתי מושג, דעו כי מטרתנו היא לנסות ולהנגיש אותו עבורכם. המושג למעשה מתייחס לסכום כסף אותו יש להפחית מסכום שהרווחתם מיגיעה אישית (כלומר כל הכנסה שאינה פאסיבית), לדוגמא – משכורת. לדוגמא, הרווחתם 100,000 ש"ח ואתם זכאים להחזר מס בגובה 20,000 ש"ח. את גובה ההחזר יש להפחית משכרכם, כך שלמעשה הסכום בו תהיו חייבים במס יופחת ל-80,000 ש"ח. זוהי רק דוגמא על קצת המזלג.

החזרי מס – הזכאים

החזרי מס – הזכאים

אם כן, איך למעשה מוודאים האם אתם אכן זכאים לקבל החזרי מס? אחת לפרק זמן מסוים מפרסמת רשות המיסים רשימה הכוללת בתוכה את מנעד הזכאים ליהנות מהחזרים אלו. חשוב כמובן לציין כי אדם יזכה לקבל את החזר המס במידה ויעמוד בתנאים הקבועים לכך בחוק.

 

להלן רשימה חלקית של אותם זכאים:

  • הורים לילדים בעלי לקות למידה: על מנת להקל על התמודדות עם תופעה מורכבת זו, בחרה רשות המיסים להקנות להורים לילדים אלו, ובאם עומדים בתנאים נדרשים, לאפשר להם ליהנות מהחזרי מס בהיקף משמעותי. חשוב לציין כי הכוונה בחוק היא לא לילדים הסובלים מלקות למידה אשר לומדים במסגרות חינוכיות סטנדרטיות, אלא לאלו הלומדים במסגרות חינוכיות ייעודיות. התנאי המשמעותי ביותר בו יש לעמוד על מנת להיכנס במסגרת הסעיף הוא לעבור ועדת השמה של משרד החינוך, במסגרתה נקבע כי הילד אכן סובל מליקוי התפתחותי המתבטא בליקוי למידה משמעותי.

 

  • תושבים באזורי פריפריה: לכך אנו מניחים כי יצא לכם להיחשף בעבר. מדובר ברשימה הכוללת עשרות ישובים המזכים את הגרים בהם בהטבות מס משמעותיות. לפני שאתם מתחילים לספור את הכסף, דעו כי גם במסגרת סעיף זה קיים הצורך לעמוד בתנאים, אשר המשמעותי שבהם הוא החובה להתגורר במשך 12 חודשים רציפים בישוב האמור. במקרים בהם גר התושב ביישוב אשר היה כלול ברשימה, אך הוצא ממנה, יהיה זכאי אף הוא להחזרי מס, באם יעמוד בתנאי תת-הסעיף.

 

  • חיילים משוחררים: לפני שנפרט יותר, חשוב לציין כי כמובן שלא מדובר אך ורק על המשרתים בצה"ל, אלא גם במשטרה, במשמר הגבול ובמסגרת השירות הלאומי-אזרחי.

הזכאים

להלן התייחסות לנקודות המס בעניין:

 

  • חיילות:
    • שירות בן פחות מ-22 חודשים יזכה בנקודת מס אחת (216 ₪ \ חודש)
    • שירות בן 22 חודשים, או יותר, יזכה בשתי נקודות מס (432 ₪ \ חודש)
  • חיילים:
    • שירות בן פחות מ-23 חודשים יזכה בנקודת מס אחת (216 ₪ \ חודש)
    • שירות בן 23 חודשים או יותר יזכה בשתי נקודות מס (432 ₪ \ חודש)

 

  • משלמי מזונות: לנקודה זו רבים כלל אינם מודעים, אך בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. כאמור, ישנה התייחסות בחוק לכך שמשלמי מזונות, ובאם יעמדו בתנאים נדרשים, יהיו זכאים להחזרי מס משמעותיים.

כאמור, גם במידה ואינכם עומדים במסגרת הארבעה שלעיל, ייתכן ותמצאו עצמכם בגדר אחת המסגרות האחרות המפורטות בחוק (תתפלאו לדעת כמה רחב הוא היקף הזכאים). על מנת לבחון את זכאותכם באופן מלא, ולא לפספס הזדמנות פז זו, מומלץ לעשות כן על ידי פנייה לחברה המתמחה בכך.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם