כמה כסף יורד מתלוש השכר?

אם אתם עובדים כשכירים במשק, ודאי לא זר לכם השימוש במונחים "ברוטו" ו"נטו". ברוטו פירושו סכום הכסף הכולל ("על הנייר") שאתם מקבלים בחודש על עבודתכם, ואילו נטו הוא סכום הכסף שאותו תקבלו בפועל – לאחר ניכוי של תשלומים שונים. אילו תשלומים יורדים לכם מתלוש השכר בחודש? הבאנו לפניכם את הבולטים שבהם.

כמה כסף יורד מתלוש השכר

מס הכנסה

מס הכנסה הוא כנראה מס החובה המוכר ביותר. חישוב המס אותו תצטרכו לשלם נעשה לפי מדרגות שכר, שמתעדכנות מדי שנה. בישראל שיטת המיסוי היא פרוגרסיבית – ככל שהשכר החודשי שלכם גבוה יותר, כך תשלמו יותר מס הכנסה.

 

דמי ביטוח לאומי

כל אדם בישראל מעל גיל 18 מחויב להיות מבוטח בביטוח לאומי – כלומר, לשלם למוסד לביטוח לאומי מדי חודש בחודשו, וכך להיות זכאי לקבלת קצבה בעת הצורך.

לעובדים שכירים, חלק מדמי הביטוח הלאומי מנוכים מהשכר החודשי שלהם על ידי המעסיק. כל מעסיק מחויב לדווח לביטוח הלאומי על העובדים שלו עם תחילת עבודתם, ועל העובדים לוודא שהתשלום לביטוח לאומי אכן מנוכה משכרם.

 

דמי ביטוח בריאות

גם במקרה זה, כל תושב ישראל מעל גיל 18 מחויב בתשלום דמי ביטוח בריאות. תשלום זה נקבע כאחוז מסוים מההכנסה, כאשר המעסיק הוא זה שאחראי על ניכוי התשלום משכרו של העובד השכיר.

 

דמי פנסיה וקופת גמל

עובדים שכירים זכאים להפרשה משכרם לביטוח פנסיוני, במידה והם מעל גיל 21 לגברים ומעל גיל 20 לנשים. העובדים רשאים לבחור את סוג הביטוח הפנסיוני שבו הם מעוניינים להיות מבוטחים (כאשר האפשרויות הן קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים). העובדים אף רשאים לבחור את החברה שתנהל את הביטוח הפנסיוני שלהם.

ההפרשות לביטוח הפנסיוני מחושבות לפי הברוטו של שכר הבסיס של העובד, או לפי השכר הממוצע במשק (כאשר הקובע הוא הנמוך מביניהם).

 

עובדים כשכירים? ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס!

אולי תופתעו לשמוע (אנחנו בהחלט הופתענו), אך בקופת המדינה נמצאים מיליארדי שקלים שמיועדים להחזרי מס לעובדים שכירים. שכירים רבים כלל לא מודעים לעובדה כי הם זכאים להחזרי מס, ולכן לא פודים את הסכום שהם זכאים לו.

אחת הסיבות הנפוצות לסכום האסטרונומי הזה, היא שחישוב גובה מס ההכנסה מחושב לפי שנה – בעוד העובד משלם בפועל את התשלום למס הכנסה מדי חודש. כך יוצא שבמידה והיקף המשרה של העובד השתנה במהלך השנה, הוא ישלם בכל חודש מס הכנסה גבוה יותר מכפי שהוא אמור לשלם.

כאמור, שכירים רבים זכאים להחזרי מס, מסיבות שונות ומגוונות. אם אתם מעוניינים לקרוא על כל הסיבות האלו, ולבדוק בעצמכם האם אחת מהן עשויה להיות רלוונטית אליכם – תוכלו לעשת זאת בקלות, על ידי כניסה לאתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il/high-salary. שיטוט קצר באתר עשוי להיות שווה לכם הרבה כסף!

 

מחשבון

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם