החזרי מס – כך תקבלו את הכספים שמגיעים לכם

את חובת התשלום למס הכנסה כולנו מכירים, אך כיצד בדיוק היא מחושבת כיצד פחות ולמען האמת, רבים מאיתנו מעדיפים שלא להיכנס כלל לעומק הנושא. אך למעשה, ייתכן בהחלט ואנחנו משלמים למס הכנסה יותר ממה שאנחנו צריכים לשלם בפועל ובגין הפרשים אלו ניתן לקבל החזרי מס. כיצד בדיוק נקבל את הכספים המגיעים לנו?

 

מס הכנסה ואנחנו

בין תשלומי המיסים המוכרים לכולנו, נמצאת חובת התשלום הקבועה והחודשית למס הכנסה, אך מלבד העובדה כי תשלום זה יורד לנו באופן קבוע מתלוש המשכורת, רבים מאיתנו כלל לא מודעים לאופן החישוב וקביעת חובת התשלום למס הכנסה.

חוקי המס על סעיפיהם השונים הם באמת סבוכים למדי, אך אם ננסה לתמצת את עיקרי חבות המס, נראה כי חבות המס נקבעת בהתאם לגובה ההכנסה (הכנסה גבוהה = תשלום מס בשיעור גבוה יותר) ובחישוב שנתי מראש, המבוסס על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת. אל נתונים אלו מצטרפות נקודות הזיכוי השונות, המעניקות הנחות לזכאים.

 

החזר מס הכנסה – כיצד זה עובד?

שיטת החישוב המבוססת על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת, יחד עם העובדה כי הקריטריונים השונים לקבלת נקודות זיכוי, דוגמת הורות לילדים ושירות צבאי, יכולים להשתנות במהלך השנה, מביאים למצב בו אנחנו משלמים יותר מס ממה שהיינו צריכים לשלם בפועל, כאשר בגין הפרשים אלו ניתן לקבל החזרי מס.

את בקשת החזרי המס ניתן להגיש עד 6 שנים לאחור ולקבל את הכספים המגיעים לנו ישירות לחשבון הבנק שלכם. החזרים אלו יכולים להגיע לסכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, כאשר הנתונים מלמדים על סכומים של קרוב למיליארד (!) ₪ שנמצאים אצל רשות המיסים.

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס?

על אף שמדובר בכספים שלנו, כדי לקבל את הכספים המגיעים לנו, עלינו להגיש בקשה לרשות המיסים בהתאם. את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי ובאופן מקוון או ידני, אצל פקיד השומה הקרוב לאזור מגוריכם.

את בקשת החזרי המס יש למלא בטפסים הייעודיים של רשות המיסים (טופס 135 לשכירים וטופס 1301 לעצמאים), כאשר אל הטפסים הללו יש לצרף את המסמכים המעידים על זכאותכם להקלות מס (תעודת שחרור, סיום תואר וכדומה).

 

החזרי מס עם חברה מקצועית

תהליך הגשת הבקשה לקבלת החזרי מס הוא תהליך בירוקרטי, העלול להימשך זמן רב ולהתארך אף יותר מכך, במידה והטפסים מולאו באופן חסר ו/או שלא כנדרש. לפיכך, ככל ואתם לא בטוחים שמגיע לכם החזר וכן כיצד בדיוק למלא את הטפסים, תשמחו לשמוע שיש מי שיעשה עבורכם את העבודה.

באמצעות חברה מקצועית ומנוסה, תוכלו לוודא את גובה ההחזר המגיע לכם בדיוק מרבי וכן לקבל ליווי צמוד בהגשת הטפסים והמסמכים הרלוונטיים ועד לקבל ההחזר הכספי, ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

לסיכום

כדי לקבל את החזרי המס המגיעים לנו בגין גביית יתר, יש להגיש בקשה מתאימה לרשות המיסים ולצרף את המסמכים הרלוונטיים, כאשר הדרך המומלצת ביותר היא באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם משלב בדיקת הזכאות ועד לקבלת הכספים.

החזרי מס

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם