מה בודקים בבדק בית?

בדק בית הוא שלב מכריע בתהליך הקנייה או המכירה של כל נכס, ומומלץ לבצע אותו בצורה יסודית.  מדובר בהערכה מקיפה שעורך איש מקצוע כדי לקבל הערכה מקיפה על מצבו של הנכס. הבדיקה עוזרת לזהות כל בעיה או ליקוי פוטנציאליים שעלולים להשפיע על הבטיחות, הפונקציונליות או הערך של הנכס. מה בודקים בבדק בית ומי מבצע אותו? כל המידע במאמר הבא!

 

בדיקת רכיבים מבניים בנכס

כפי שתוכלו לראות באתר https://www.bedek-mivnim.co.il, אחד הדברים העיקריים שמוודאים בעת בדק בית הוא איכות ובטיחות המבנה, ולכן זוהי עבודה שלרוב תתבצע ע"י חברה הנדסית.
מפקח \ הנדסאי הבניין יעריך ביסודיות את המרכיבים המבניים של הנכס, לרבות הבסיס, הקירות, הגג והרצפות. הם יבדקו אם יש סימנים לנזק מבני, כגון סדקים, צניחה או חדירת מים. אנשי המקצוע גם יעריכו את מצב עליית הגג במידה וישנה, המסדרונות והמרתף, ויבדקו אם יש בידוד נאות, אוורור וסימני רטיבות או מזיקים.

תכונה

מאפיינים חיצוניים

חלקו החיצוני של הבית נבדק על מנת להבטיח את תקינותו ותפקודו. זה כולל בחינת החיפוי או החיפוי החיצוני, החלונות, הדלתות וכל המבנים המחוברים כמו סיפונים או מרפסות. הבודקים יחפשו סימנים של נזק, ריקבון, או התקנה לא נכונה. הם גם יעריכו את איכות הניקוז סביב הנכס כדי להבטיח שהמים מופנים כראוי לאן שצריך.

 

מערכת קירוי

מצב הגג הוא היבט קריטי בתהליך בדק הבית. איש המקצוע יבדוק את חומרי חיפוי הגג, איכות האיטום והמרזבים, ויחפש סימנים של דליפות, עובש, רטיבויות, וכל בעיה פוטנציאלית שעשויה לדרוש תיקון או החלפה. במידה ויש ארובה או פתחי אוורור מיוחדים – הבודק יבחן גם אותם.

 

מערכת אינסטלציה

בעת בדק בית מתבצעת בדיקה יסודית של מערכת האינסטלציה, לרבות צנרת גלויה, מתקנים וניקוזים. מבצע הבדיקה יבדוק אם יש דליפות, בעיות לחץ מים או סימני קורוזיה. כמו כן הוא יעריך את הפונקציונליות של ברזים, שירותים, מקלחות וכיורים. במידה ונגישים, הבודק יכול גם לבדוק את דוד המים ואת קווי הביוב כדי לזהות מפגעים פוטנציאליים.

 

מערכת חשמל

בדיקתה של מערכת החשמל היא קריטית בתהליך בדק הבית, וזאת על מנת להבטיח את בטיחותה ועמידתה בקודים הרלוונטיים. אנשי המקצוע יבדקו את לוח החשמל, השקעים, המתגים והחיווט הנראה לעין. הם יחפשו כל חיווט מיושן או פגום, הארקה לא תקינה או מעגלים עמוסים מדי. מבצעי הבדיקה גם יוודאו את נוכחותם של אמצעי בטיחות מתאימים, כגון מפסקים, הארקה מתאימה וכדומה.

 

מערכות אוורור ומיזוג

חלק מבדק הבית כולל גם הערכה של מתקני המיזוג והחימום בבית, למשל מזגנים או חימום מובנה (למשל חימום רצפתי). בין השאר יבדקו האלמנטים הבאים: תפקוד תקין, סימני בלאי או נזק, הערכת היעילות של המערכות מבחינה אנרגטית, ולעתים גם בקרת טמפרטורה ובידוד.
בדק בית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם