מה מכסה ביטוח משכנתא?

רכישה של דירה הינה צעד משמעותי מבחינה פיננסית. שכן, מדובר בהוצאה גדולה שגורמת לרבים מאתנו ליטול משכנתא שתלווה אותנו לאורך שנים. מומחים בתחום הפיננסים ממליצים לעשות ביטוח משכנתא מיד לאחר נטילתה, כדי שזה יכסה את הלווים מכל מיני בחינות.

המדריך הנוכחי יצא לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין מה הכיסוי שניתן בעת נטילת הביטוח. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה שדרושה לכם בנושא.

 

ביטוח משכנתא – מה זה?

חשוב שתכירו מקרוב בהגדרה של ביטוח משכנתא, רגע לפני שנצלול לעומק בכל הנוגע לכיסוי הביטוחי. לכן, נסביר תחילה שמדובר בביטוח שכולל תחתיו 2 סוגי ביטוחים:

  • ביטוח חיים
  • ביטוח מבנה

הביטוח ראשון נוגע להמשך תשלום המשכנתא. לכן, אם החייב הלך לעולמו, הוא יהיה מכוסה מבחינת המשך התשלום. הביטוח השני נוגע להחזרת הערך המקורי של הבית במידה ואירע נזק למבנה. בשורות הבאות נרחיב אודות שני ביטוחים אלה, כדי שתוכלו לדעת מה בדיוק הם מכסים.

ביטוח משכנתא

הכיסוי הראשון – ביטוח חיים

ביטוח החיים שנכלל במסגרת ביטוח המשכנתא, מקנה ללווה שקט נפשי במידה והוא ילך לעולמו טרם סיום תשלומי המשכנתא. אין ספק שמדובר בכיסוי שיכול להקל על הלווה עצמו ובני משפחתו. נדגיש שתרחיש זה מבטיח העברת תשלום של יתרת המשכנתא לבנק מצד חברת הביטוח. כיסוי זה ניתן למי שנטלו משכנתא לדירה ראשונה והלכו לעולמם.

כלומר, אין מדובר פה בביטוח חיים בפני עצמו. כך שקרובי הנפטר לא צפויים לקבל פיצויים, הם פשוט יוכלו להיות בטוחים בכך שעול תשלום המשכנתא לא יעבור אליהם. רגע לפני שנציג את הכיסוי השני שנכלל בביטוח המשכנתא, נציין שהאחריות להעברת תשלומי המשכנתא מוטלת על החייב גם אם הוא לקה במחלה קשה, איבד את כושר העבודה או מצא את עצמו מחוסר תעסוקה.

 

הכיסוי השני – ביטוח מבנה

ביטוח המבנה שניתן כחלק מביטוח המשכנתא הוא מוגבל ונועד לכסות נזקים שאירעו למבנה שבגינו ניטלה המשכנתא. נדגיש שמדובר במרבית המקרים בנזקים שאירעו בעקבות תופעות טבע מסוימות, לדוגמא: שיטפון, רעידת אדמה, נזקי מזג אוויר (ברד חזק, סופות ועוד). כך שביטוח משכנתא בסיסי אינו מכסה נזקים שאירעו לתכולת המבנה.

 

רוצים להיות מכוסים מכל הבחינות? יש לנו פתרון עבורכם!

רוכשי דירות שרוצים לקבל ביטוח משכנתא עם כיסוי נרחב שכולל בין היתר גניבה של תכולת הבית ואובדן כושר עבודה, צריכים ליצור קשר עם יועץ משכנתא מקצועי שיציג בפניהם את כל הביטוחים המומלצים שמתאימים להם.

 

השורה התחתונה

מדריך זה ריכז את המידע החיוני שנוגע לכיסוי של ביטוח המשכנתא. בשלב זה אתם מכירים בביטוח מקרוב, כך שנותר לכם רק ליצור קשר עם יועץ משכנתא ליין ולציין בפניו אם תרצו ביטוח משכנתא בסיסי או מקיף, כדי שזה ירכז את האפשרויות שמתאימות לצרכים שלכם.

ביטוח משכנתא

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם