מתי צריך לאתר גוש וחלקה בתהליך לקיחת משכנתא

נטילת משכנתא זה לא משחק ילדים. מדובר בהליך מורכב שמצריך היכרות עם מושגים מעולם הפיננסים והנדל"ן. מדריך זה עולה לרשת כחלק מסדרת מדריכים מעמיקה שמטרתה לסייע לרוכשי הדירות ולהכיר להם את המושגים השונים מקרוב. הפעם נתמקד באיתור גוש וחלקה ונסביר מהו ההליך המדובר ומתי צריך לבצע אותו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל הפרטים שיוצגו בפניכם בגובה העיניים.

 

גוש וחלקה – מה זה אומר בכלל?

ברור שנתחיל בהגדרה של המונח שלשמו התכנסנו כאן היום. נציין תחילה שמדובר בשני מושגים שונים: גוש, חלקה (ולעיתים יש גם תת חלקה). אלה מוצגים כמספרים שמשמשים לזיהוי מדויק של נכסים. הרי במדינת ישראל יש קרקעות רבות. כדי שניתן יהיה לזהות כל חלק קטן שנמצא בה, נהוג לחלק אותה לגושים וחלקות.

המספרים האלה מסמנים את האופן שבו בוצעה חלוקת הקרקע בטאבו. ניתן לומר ש"גוש" זו בעצם הגדרה של יחידת קרקע שעליה ניצב הבניין או הבית הפרטי. ה"חלקה" היא הבניין או הבית שנמצא בתוך הגוש.

גוש וחלקה – מה זה אומר בכלל

מי צריך לבצע את הליך האיתור?

רוכשים שמתעניינים ברכישה של דירה ומתעניינים בקבלת משכנתא, צריכים לבצע הליך איתור גוש חלקה שיאפשר להם לוודא אם יש בעיות ברישום בטאבו. לדוגמא, אם יש חוסר התאמה בין הרישום של הנכס לבין האינפורמציה שמופיעה בהיתר הבנייה. במקרים מסוימים עשויים להתגלות ממצאים מפתיעים במיוחד.

למשל, שמדובר במחסן ולא בדירה או שיש חריגות בנייה מסוימות שאינן רשומות בטאבו. נסביר שאם הרוכשים יגלו שיש בעיה ברישום הדירה בטאבו, הם לא יוכלו לקבל משכנתא מצד הבנק. לכן, נהוג לבצע איתור גוש חלקה ולבדוק את הסטטוס של הדירה, כדי להימנע מאי נעימויות.

 

רוצים לקבל משכנתא? כדי שתבצעו הליך איתור מקדים

בשלב זה אתם יודעים שעליכם לאתר את הגוש והחלקה, כדי שתוכלו להגיש את הפרטים בעת לקיחת המשכנתא. אנחנו כאן כדי להמליץ לכם שתבצעו את ההליך בשלבים מוקדמים (כלומר, טרם הגשת המסמכים לבנק). שכן, כך תוכלו להגיע ליועץ המשכנתאות כשיש בידיכם את המידע הרלוונטי שיאפשר לבדוק אם יש בעיה בנכס. כמובן שתוכלו לבטל מראש את העסקה אם תגלו שהפרטים שהוזנו בטאבו אינם זהים לאלה שנמסרו לכם מראש.

רוצים לקבל משכנתא כדי שתבצעו הליך איתור מקדים

איך מבצעים את הליך האיתור?

אתם לא צריכים להחזיק בגישה מיוחדת לאתרים מקצועיים או להיות מומחים בתחום הנדל"ן, כדי לבצע איתור של גוש וחלקה. שכן, יש אתרי אינטרנט שמאפשרים לבצע איתור של גוש חלקה לפי כתובת בקלות. כל שעליכם לעשות זה להזין את הפרטים שברשותכם ולקבל את המידע הדרוש.

 

השורה התחתונה

איתור של גוש וחלקה צריך להתבצע טרם הגשת המסמכים ללקיחת משכנתא, כדי שניתן יהיה לבדוק את המידע שמופיע בטאבו ולברר שהוא תואם לפרטים שנמסרו לכם. בשלב זה אתם יודעים מה עליכם לעשות ואיך, כך שנותר לכם רק לצאת לדרך.

מתי צריך לאתר גוש וחלקה בתהליך לקיחת משכנתא

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם