מזל טוב על המשכנתא, מה הצעד הבא?

הצעדים שתבצעו אחרי נטילת משכנתא חשובים לא פחות מהבדיקות שערכתם לפני הקניה. מומלץ להקדיש זמן למשא ומתן, לבדוק היטב מה כלול בהסכם המכר ולברר כיצד ניתן לחסוך בהוצאות על מיסים.

בנוסף, יש לדאוג לרישום תקין של הזכויות על שמכם ולא לשכוח פוליסת ביטוח מקיפה

מזל טוב על המשכנתא, מה הצעד הבא

רוב רוכשי הדירות בישראל מצליחים להשלים את העסקה באמצעות נטילת הלוואת משכנתא. הסיבה לכך היא המחירים הגבוהים: מחיר ממוצע של דירה בישראל הוא 1.3 מיליון שקל ועסקאות נדל"ן מתבצעות בכמויות הגדולות ביותר בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ונתניה בממוצע של 1.5 מיליון ש"ח ומעלה.

ראייה, סך המשכנתאות החדשות שנטלו משקי הבית הסתכם בחודש דצמבר 2015 לבדו ב-5.63 מיליארד שקל, בעוד בכל שנת 2015 הוא הגיע לשיא של כל הזמנים עם 65 מיליארד שקל.

טעות הנפוצה היא להתייחס לחתימה על הלוואת משכנתא בתור השלב האחרון ברכישת הנכס. למעשה, מדובר על תחילתה של דרך ארוכה שמחייבת לא מעט סבלנות, משאבים כלכליים וזמן פנוי. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבדוק זכאות לסיוע ממשלתי. הסיוע ניתן לחסרי דירה שעומדים בקריטריונים ובמסגרתו קיימות הלוואות מקום באזורי עדיפות לאומית ובפריפריה.

סכם מכר והוצאות מיסים

צעד הראשון שתבצעו אחרי שתסיימו את ענייני המימון הוא לדאוג להסכם מכר מול המוכר. בתוך הסכם המכר תצטרכו לפרט על שער הדולר, לוח התשלומים, הערת אזהרה, גרירת משכנתא והצהרה על היעדר פגמים בדירה. ודאו שהמוכר חותם על ייפוי כוח המאפשר לעורכי הדין להעביר את הזכויות בנכס על שם הקונה ונסו לשמור על גמישות מסוימת לגבי מועד מסירת המפתח.

צעד השני הוא תשלום מיסים ועמידה בחובות כלפי המדינה. כאן תצטרכו להכיר מושגים כמו היטל השבחה, מס שבח ומס רכישה. למזלכם, יש שורה ארוכה של פטורים, הנחות והקלות. היתרון הברור שלהם הוא כמובן חיסכון בהוצאות שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, אך החיסרון הוא הצורך במעורבות של רואה חשבון.

ייסו לטובתכם רואה חשבון מקצועי שמתמחה בדיני מקרקעין ובצעו תכנון מס מסודר. הבחינו בין המסלולים השונים לתשלום מס הרכישה וזכרו ששיעור המס עולה ככל שעולה מחיר הנכס לפי מדרגות המס הקבועות בחוק.

ישום זכויות על שם הרוכש וביטוח

לב העברת הזכויות אמור לייצג את סיום העסקה. כדי לבצע את העברת הזכויות בטאבו תצטרכו שטרות חתומים על ידי הצדדים, אישורים מרשות המיסים על תשלום ההיטלים ואישור מהרשות המקומית בדבר היעדר חובות ופטור מתשלום היטל השבחה.

נוסף, עורכי דין שיבצעו עבורכם את הרישום יצטרכו להגיע עם ייפויי כוח. במקרה שהדירה לא רשומה בטאבו, העברת הזכויות תתבצע במנהל מקרקעי ישראל או בחברה המשכנת. הקפידו לוודא עם עורך הדין שהזכויות אכן הועברו על שמכם כדי לטפל בכל בעיה מוקדם ככל האפשר.

שוב מאוד לעשות ביטוח דירה ויש לכך כמה סיבות טובות. קודם כל, הבנק מתנה כאמור את המשכנתא בביטוח מן הסוג הזה כי הוא לא מוכן לקחת את הסיכון על עצמו. שנית, ביטוח דירה במחיר משתלם ב-AIG למשל מעניק תחושת ביטחון. רוכשי דירות ראשונות וגם מי שקונה נכס להשקעה יודע שמדובר על ההוצאה הכי משמעותית בחיים. רק בעזרת פוליסת ביטוח ניתן לישון בשקט בלילה ולהתמודד עם תקלות בלתי צפויות מבלי להיכנס לחובות.

דרך לדירה עשויה להיות ארוכה ומאתגרת, אך היא טומנת בחובה סיפוק. הקפידו לבצע את השלבים הנכונים וגייסו כמה שיותר אנרגיות מיד אחרי שתסיימו לחתום על משכנתא.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם