איך בוחרים יועץ משכנתא מומחה

לא פשוט למצוא יועץ משכנתא טוב. זהו מקצוע חדש התופס תאוצה, הוא לא מוגדר ואין עליו פיקוח. הרעיון הוא פשוט, לשכור שירותי אדם המתמחה במשכנתא כדי שזה יחסוך לכם הרבה כסף. אולם, כדאי מאוד להיזהר ולבחור באדם אמין, מנוסה ועם המלצות רבות, דווקא בגלל הקלות שבה כל אחד יכול לומר כי הוא עוסק בתחום, בבחירת האדם הנכון תוכלו לגשת אל התהליך בלב שקט.

איך בוחרים יועץ משכנתא מומחה

שוק המשכנתאות

שוק המשכנתאות הוא אחד השווקים הגדולים והמבוקשים בעולם הפיננסי. בימינו, רוב מי שירצה לרכוש דירה יאלץ לקחת משכנתא מהבנק. בעת קבלת המשכנתא מהבנקים ניתקל ביועצי המשכנתא של הבנקים עצמם. אלו כמובן מוטים לטובת הבנק ורווחיו. למשל, במידה ויש מסלולי משכנתא מסוימים שהבנק ספציפית יעדיף לשווק בשלב הזה, סביר להניח כי יועץ המשכנתא מטעמו ינסה לשכנע אתכם לבחור במסלול הזה גם אם הוא לא לטובתכם. לפיכך, הרבה אנשים מעדיפים לבוא למול הבנק עם יועץ משכנתאות משלהם שיוכל לייצג את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר.

 

אז למה נשים לב בבחירת יועץ המשכנתא?

 

ניסיון 

היות ואין רגולציה בתחום הדבר מקשה על היכולת שלכם לבחור יועץ משכנתאות אמין. לפיכך, עליכם לסמוך רק על הבדיקה האישית שלכם. בררו אודות ניסיון קודם, כמה שנים הוא עובד בתפקיד, תיקי עבודות קודמים, עם אלו בנקים הוא עובד, כמה פגישות הוא יספק לכם, האם הוא מכיר בנקאים בכירים וכו'. פרט חשוב שעליכם לבדוק זה האם הוא חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות. חברותו בהתאחדות תשקף התייחסות רצינית למקצוע ותהווה אסמכתא לכך שהוא חלק מגוף מקצועי, עובר הכשרות ונמצא תחת וועדת אתיקה המפקחת עליו.

פעילות ברשת החברתית 

אמנם אין חובה כי ליועץ יהיה פעילות חברתית ברשת אולם דבר זה יכול להוסיף לו נקודות זכות. דף פעיל למשל בפייסבוק יכול להראות לכם את היקף הפעילות שלו, המלצות, תקשורת עם לקוחות וכו'. בנוסף, בדקו אם יש ליועץ המיועד דף אינטרנט עדכני המופעל בתדירות גבוהה.

 

מחיר 

במשא ומתן על המחיר בררו אודות השירות הניתן. עליכם להבין כי התשלום הוא לא על שעות עבודתו אלא על הותק, הלימוד וכו'. בנוסף, שימו לב למחיר זול מידי היות וזה עלול להוביל לרמת שירות נמוכה ומיעוט שעות עבודה על התיק שלכם.

 

חשוב גם לדעת ממה להיזהר

כפי שצוין בהתחלה, שוק יועצי המשקעות פרוץ וללא רגולציה, שימו לב כי אין הבטחות חינם. היזהרו מיועצי משכנתאות המבטיחים לכם את המשכנתא עם הריבית הכי זולה, משום שאין באפשרותו ובסמכותו להבטיח דבר כזה. יועץ משכנתאות טוב ייחשב דווקא מי שגישתו תהיה שמרנית ויגן עליכם מפני טעויות. בנוסף, תפקידו למנוע מכם לעשות צעדים מסוכנים שישפיעו על המשכנתא שתיקחו בעתיד.

כסף ובית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם