האם אפשר לשלם משכנתא בעזרת רווחים תיק השקעות?

חלומם של ישראלים רבים – הוא לקנות בית. אבל המחירים של נכסי הנדל"ן בישראל הם גבוהים הרבה יותר ממה שמרבית האזרחים יכולים לשלם ישירות מחשבון הבנק. לכן, הבנקים מציעים לנו משכנתאות – הלוואות ייעודיות לקנייה של בית, כשהבית עצמו מהווה ערבות לכך שהבנק יקבל בחזרה את הכסף שהוא נתן לכם, במידה ולא תצליחו לעמוד בתשלומים.

עד כאן לא חידשנו לכם הרבה. אתם בטח גם לא תופתעו אם נספר לכם שהתשלומים על המשכנתא ידועים כגבוהים למדי, ושבשנת 2022 הם הולכים וטופחים בשל עליית הריבית והנגזרת שלה – ריבית הפריים. ישראלים רבים רואים את הרווחים שניתן לעשות על ידי השקעות, ושואלים את עצמם האם ניתן לשלם את המשכנתא בעזרת הרווחים הללו. הטקסט הזה ינסה לענות על השאלה הזו.

 

מה זה תיק השקעות

לפני שנענה על השאלה האם אפשר לשלם את המשכנתא בעזרת רווחים מתיק השקעות, אולי כדאי שנסביר קודם מה זה בכלל תיק השקעות. תיק השקעות הוא למעשה סכום של כסף שאתם מפקידים בחשבון ייעודי בבנק בו אתם מנהלים את חשבון העו"ש שלכם, וסכום הכסף הזה ינוהל על ידי מנהל תיק השקעות מקצועי, תוך היוועצות בכם.

את הכסף הזה ינהלו, בהתאם לרמת הסיכון שתבחרו, מנהלי השקעות מנוסים ומוסמכים ממוסדות כמו  אלטשולר שחם או הראל פנסיה. מנהלי ההשקעות בבתי השקעות השונים יחלקו את הכסף שלכם בין מספר כלים פיננסים, שיבחרו בהתאם לרמת הסיכון שתבחרו אחת לשנה. ניהול תיק השקעות מאפשר לכם לשלוט ברמת הסיכון של ההשקעות שלכם ישירות מחשבון הבנק שלכם.

 

האם אפשר לשלם משכנתא בעזרת רווחים מתיק השקעות

ככלל, תיק השקעות נועד לאלו אשר מחפשים כלי פיננסי לטוות בינוני-ארוך. גם דרישות הסף לפתיחת תיק השקעות כוללות בדרך כלל סכומים של מאות אלפי שקלים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות ניתן לראות ניצנים של שינוי. עוד ועוד גופים מתחילים להציע פתיחה של תיקי השקעות גם עבור סכומים של עשרות אלפי שקלים בלבד, ואף מאפשרים משיכה חודשית.

אולם, תיקי השקעות מסוג הזה הם עדיין נדירים יחסית. בנוסף, ילמנת לאשר את המשכנתא הבנק ירצה לראות הכנסה קבועה מצדכם – כדי לוודא שתוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר. ההכנסה מתיק השקעות משתנה בהתאם לתנאי השוק, ובדרך כלל לא תיספר כהכנסה. לכן ניתן לומר שניתן לכסות את תשלומי המשכנתא בעזרת רווחים מתיק השקעות, אך לא לשלם אותם ישירות מהרווחים הללו.

 

סיכום

לסיכום, תיק השקעות יכול להיות הדרך שלכם להרוויח הרבה כסף ממסחר בשווקים ובבורסות השונות – בלי להתמחות ברגולציה, ניהול סיכונים וכדומה. יחד עם זאת, הרווח מתיק השקעות הוא גמיש ומשתנה, ולכן לא יכול להוות מקור לתשלומי משכנתא. אולם חשוב לציין כי רווחים מתיק השקעות יכולים לכסות את תשלומי המשכנתא ואף לעלות עליהם. פנו לייעוץ מאיש מקצוע.

דולרים

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם