3 כללים לתכנון פיננסי

כיום כסף הופך להיות לא רק אמצעי אלא גם מטרה. בסופו של יום כמה כסף יש לך בבנק, קובע את איכות חייך, לטוב ולרע. דבר אחד חשוב להבין על תכנון פיננסי הוא כי תכנון פיננסי טוב אין משמעותו כמה כסף יש לך בבנק, יש המון אנשים שיש להם הרבה מאוד כסף בעובר ושב שלהם אבל מתנהלים פיננסית בצורה לא מיטבית במיוחד, בלשון המעטה. תכנון פיננסי טוב משמעותו לעמוד במספר פרמטרים חשובים, מה הם אתם שואלים? הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר באופן כללי מה זה תכנון פיננסי, וניתן מספר כללים כדי להתחיל לעבוד.

 

מדוע חשוב לבצע תכנון פיננסי?

תכנון פיננסי נכון נועד לעזור לכם לנצל את כספכם בצורה הטובה ביותר ולהשיג מטרות פיננסיות ארוכות טווח. תכנון פיננסי חשוב בכל שלב בחיים, בין אם זה על מנת לקנות דירה או רכב חדשים, תכנון חתונה, גידול ילדים, פרישה וכו'.

 

איפוס מטרות – מה זה תכנון פיננסי?

תכנון פיננסי הוא מסמך אחד או יותר שמכיל מספר דברים. ראשית, נמצא בו את הנתונים הפיננסיים האישיים, כמו כמה כסף יש לכם בעובר ושב, כמה כסף נמצא בהשקעה שלכם, וכן הלאה. למעשה כל דבר שקשור לכסף נמצא במסמך הזה. שנית, נמצאות בו המטרות הפיננסיות שלכם – למשל כמו קניית דירה, קניית רכב, סכום כסף רצוי בעוד מספר שנים, ועוד. החלק הכי חשוב במסמך זה מלבד המטרות, הוא האסטרטגיה,  כלומר איך לעמוד במטרות האלו. חשוב לכתוב במסמך מטרות ריאליות מצד אחד, כדי שלא נמצא את עצמינו קופצים מעל הפופיק, ועם זאת גם לא לתת מטרות פסימיות מידי. כמו כן האסטרטגיות צריכות להיות ריאליות ולא מנותקות מהמציאות.אם תרצו עזרה של איש מקצוע מומלץ לפנות אל השיא GROUP תכנון פיננסי.

 

כלים לתכנון פיננסי מיטבי

  • הגדרת מטרות פיננסיות

תכנון פיננסי נכון הוא כזה שהדבר שמנחה אותכם בו הוא המטרות הפיננסיות הכתובות בו. כשאתם קובעים מטרות פיננסיות חישבו מהם הדברים שכסף יכול לעשות עבורכם, וכן אילו דברים אתם רוצים שהכסף יקנה עבורכם בעתיד. כמו כן, קבעו מטרות פיננסיות מעוררות השראה: שאלו את עצמכם, איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 5 שנים ובעוד 30 שנה. מה אתם מתכננים לעשות בעתיד –  לקנות דירה, שיהיה לכם רכב בבעלותכם ,או להנות מפרישה מפנקת. כל המטרות האלו צריכות להיכנס לתכנון הפיננסי שלכם. מטרות פיננסיות נכונות יספקו עבורכם אור מנחה ויגרמו לכם להפוך את מטרות אילו למציאות.

 

  • תזרים מזומנים:

חשוב שכל אחד ידע מה מצב התזרים שלו,  כלומר כמה כסף נכנס ויוצא לחשבון וממנו, בכל חודש. קבלת מידע על התזרים שלכם תכוון אתכם לדרכי פעולה, כלומר תכוון אתכם מה לעשות עם הכסף העודף 0 האם להפנות אותו לחיסכון, להשקעה או בכלל להחזרת חובות.  ההמלצה של רוב הכלכלנים היא שכל אחד ינהל תקציב בכל חודש ויקצה אחוז מסוים לצרכים בסיסיים כמו  שכר דירה, חשבונות וקניות בסופר, אחוז מסוים לבילוי ופנאי, והיתר להשקעה וחיסכון. ניהול תקציב נכון הוא המפתח לתכנון פיננסי בריא והגשמת מטרות.

 

  • הקצאת כסף לשעת חירום:

אמנם לא נעים לדבר על זה, אבל חשוב גם לדאוג למצבי חירום כמו צורך בטיפול רפואי דחוף, או להתכונן למצב בו פתאום לא תהיה לכם הכנסה. לשם כך הקצנו לכם מהתקציב החודשי גם כסף שאתם שמים בקרן חירום בעת הצורך.

 

לסיכום

למדנו על החשיבות של תכנון פיננסי וראינו 3 כללים בסיסיים לתכנון פיננסי -השתדלו לעמוד בהם בהצלחה, ואנו מבטיחים שתניבו את הפירות. בהצלחה!

קופת חיסכון

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם