מה היא משכנתא חוץ בנקאית?

בשנת 2012 הישראלי הממוצע היה צריך לחסוך 127 משכורות על מנת לרכוש דירה. עשר שנים מאוחר יותר, בשנת 2022, הישראלי הממוצע צריך לחסוך 203 משכורות על מנת לרכוש נכס נדל"ן. כמובן שלא ניתן לחסוך משכורת שלמה, מפני שאנחנו צריכים לשלם על מזון, ביגוד, שכירות ועוד.

לכן, כדי לקנות דירה בישראל – אנחנו חייבים לקחת משכנתא. אבל פה העניינים מתחילים להסתבך באמת. בדרך כלל אנחנו חושבים שמשכנתא לוקחים מהבנק, אולם ניתן לקבל משכנתא למטרות שונות גם מגופים חוץ בנקאיים. אז מה היא משכנתא חוץ בנקאית? ומי זכאי למשכנתא כזו? את התשובות לשאלות הללו, לצד עוד מידע רב ושימושי תוכלו למצוא בטקסט שלפניכם.

 

מה זה משכנתא חוץ בנקאית ומי מעניק אותה

משכנתא היא למעשה הלוואה, בדרך כלל לצורך רכישת דירה, שבמסגרתה הלווה מעמיד נכס נדל"ן כערובה לתשלום ההחזר. משכנתא חוץ בנקאית היא למעשה משכנתא שניתנת על ידי חברה ציבורית או פרטית, ולא על ידי בנק מסחרי. ייעוץ משכנתאות מקצועי הוא חובה על מנת לבחור את המשכנתא החוץ בנקאית בתנאים שהכי משתלמים לכם.

כיום, ישנם לא מעט גופים בישראל שיכולים להעניק משכנתא חוץ בנקאית. כך למשל, ניתן לפנות לקבלת משכנתא חוץ בנקאית מגופים פיננסים כמו חברות ביטוח או בתי השקעות. במקביל, ניתן לפנות לחברות פינטק (חברות העוסקות בתחום ההיי טק הפיננסי) לקבלת הלוואות מסוג P2P. הלוואת P2P היא למעשה הלוואה בין שני אנשים פרטיים, בתיווך חברת הפינטק.

 

מי יכול לקבל משכנתא חוץ בנקאית

בעוד שהסיכון שבנק יכול ליטול על עצמו במתן הלוואות הוא מוגבל, הסיכון שחברה ציבורית או פרטית יכולה לקחת על עצמה הוא גדול יותר. כתוצאה מכך, גם אנשים שהוגדרו על ידי הבנק כ-"מסורבים" – יכולים לקבל משכנתא.

העובדה שהגוף הפיננסי יכול ליטול על עצמו סיכון גדול יותר, כמובן אינה מבטיחה שתקבלו משכנתא אם סורבתם לכך בבנק. על מנת להצליח לקבל משכנתא חוץ בנקאית בתנאים הטובים ביותר, מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות בחברה מקצועית. בייעוץ משכנתאות יעברו על הנתונים שלכם, ויוכלו לסייע לכם לשפר אותם ולהציג אותם כך שגוף פיננסי שאינו בנק יסכים להעניק לכם משכנתא.

 

סיכום

לסיכום, משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא הניתנת על ידי גוף שאושר לכך על ידי מדינת ישראל, אך הוא אינו בנק מסחרי. ניתן לקבל משכנתא חוץ בנקאית מגופים כמו חברות ביטוח, חברות פינטק המסדירות הלוואות P2P, בתי השקעות או חברות אשראי.

בדרך כלל יפנו לקבלת משכנתא חוץ בנקאית לקוחות שהבנק סימן כ-"מסוכנים", כלומר כאלה שיש סיכון גבוה שלא יוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר של ההלוואה. חברות פרטיות יכולות לקחת על עצמן סיכון גדול יותר – ומתוך כך נוצרו המשכנתאות החוץ בנקאיות. כדי להבין מה היא המשכנתא החוץ בנקאית המשתלמת ביותר עבורכם, מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי.

מטבעות ובית

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם