2 צעדים שצריך לעשות על מנת להגן על עצמכן מהתקפת סייבר

בזמן שאתם קוראים את המדריך שכתבנו לכם על הגנה ממתקפת סייבר, מתבצעת במקום כלשהו ברחבי העולם מתקפה כזו.

מדובר במצב שכל הגולשים חוששים ממנו.

בעצם, לא כולם, אלא רק אלו שלא יודעים מהם הצעדים שהם צריכים לעשות כדי להגן על עצמם ממתקפה שכזו.

אם אתם נמנים מבין האנשים הללו, כדאי שתקראו את המדריך שלנו ותגלו מה אתם יכולים לעשות כדי להתגונן ממתקפה שכזו.

2 צעדים שצריך לעשות על מנת להגן על עצמכן מהתקפת סייבר
  1. הצעד הראשון – תהיו מודעים למתקפות הללו

הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות כדי להיות מוגנים ממתקפות סייבר הוא להיות מודעים לכך שיש מתקפות שכאלו. יצא לנו לפגוש לא מעט אנשים שבכלל לא ידעו שיש אפשרות כזו. מדובר ברוב המקרים באנשים מבוגרים, אבל לא רק. מתקפות סייבר עשויות לבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:

  • באמצעות מייל שנשלח אליכם כביכול מחברה מוכרת (למשל, מייל מאתר שבו אתם קונים בדרך כלל, מהדואר, מביטוח לאומי, מהבנק ועוד)
  • באמצעות הודעת SMS
  • באמצעות הודעת וואצאפ

 

בחלק מהמקרים, עשויה להגיע אליכם הודעה שתפתה אתכם ללחוץ על קישור זדוני שיהווה בסופו של דבר שער לכניסתם של הפורצים. לכן, אתם צריכים קודם כל לדעת שכשאתם מקבלים הודעות שנראות לכם מוזרות – לא פתוח אותן.

 

  1. הצעד השני – תכירו את הכלים שיסייעו לכם להתגונן

בזמן שבחיים האמתיים משתמשים בכלי לחימה כמו אקדחים, רובים וסכינים, בעולם הווירטואלי משתמשים בכלים וירטואליים. הכלי הנפוץ ביותר שיאפשר לכם להיות מוגנים מתרמיות מייל וממתקפות סייבר הוא DMARC. אם טרם שמעתם עליו, מדובר בכלי שיכול להבחין בין דואר זבל לדואר לגיטימי. כך הוא בעצם מאפשר לכם לשכוח ממתקפות סייבר ומהודעות זדוניות, כי הן לא יופיעו בפרונט של המייל שלכם. השימוש בכלי זה מתאים לרשתות עסקיות והוא נחשב למספר אחד בכל תחום הגנת סייבר. כך שאתם לא צריכים להתלבט בכלל, אתם יודעים מה עליכם לעשות כדי להגן על עצמכם ממתקפה שכזו.

 

איך תוכנות שמגנות מפני סייבר עובדות?

יש תוכנות מתוחכמות מאוד שיכולות לבדוק את הזהות של השולח. כך שאם מדובר בשולח בעל כוונות זדוניות, התוכנה מעבירה את ההודעה שלו לספאם. יש תוכנות מתוחכמות יותר שלא רק מבצעות את הליך האימות והזהות של השולח. אלא, הן שולחות למנהל הארגון הודעה שמתריעה שהתקבל מייל שלא אומת. כך  שהבחירה אם להעביר את המייל לספאם, לפתוח אותו או לדחות אותו, תלויה בהחלטה של בעל הארגון. כך בעצם, מתאפשר לאותו אדם לחשוב היטב אם הוא מעוניין לפתוח את המייל או שהוא מעדיף לשמור על הרשת שלו ולהעביר את ההודעה לאשפה מבלי לפתוח אותה.

אלו 2 הצעדים שאתם צריכים לעשות כדי להיות מוגנים מפני מתקפת סייבר. מקווים שתיישמו אותם בהקדם כדי שתוכלו להיות מוגנים ב-100% לפני המתקפה הבאה.

 

מגן

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם