למה המומחים ממליצים על מחזור משכנתא

מחזור משכנתא היא פעולה מומלצת לכל אדם בעל משכנתא, אז למה מושג זה לא מוכר לכלל האוכלוסייה? למזלכם הכתבה הבאה תפרט היטב מהו מחזור משכנתא ולמה כל אחד חייב לבצע אותו מפעם לפעם

אז מה זה מחזור משכנתא? מחזור משכנתא זה ממש כמו שזה נשמע, הכוונה היא לקחת את המשכנתא הקיימת שלכם ולקבל במקומה משכנתא חדשה. כלומר, מתבצעת המרה של המשכנתא הישנה שלכם בתנאיה הישנים למשכנתא חדשה בתנאים חדשים. מחזור המשכנתא מאחד שתי פעולות שונות יחדיו: לקיחת משכנתא חדשה והחזרתה של המשכנתא הישנה מכספי המשכנתא החדשה בתשלום אחד.

למה המומחים ממליצים על מחזור משכנתא

מתי מבצעים מחזור משכנתא?

מטרת מחזור המשכנתא הוא שינוי המשכנתא בשביל להטיב עם תנאיה. בכל מחזור משכנתא תנאיה ישתנו בהתאם לתנאים העכשוויים של השוק, לכו מחזור המשכנתא היא פעולה משתלמת בהתאם לתקופה. ישנם שני שינויים שנחשבים כמחזור משכנתא. הראשון הוא שינוי או המרה של המסלול למסלול אחר ואילו השני הוא שינוי תקופת המשכנתא או ריבית המשכנתא. לפני שמבצעים מחזור משכנתא יש לוודא את הכדאיות של הדבר לתקופה הנ"ל ולכן יש לבצע את הבדיקות הנדרשות. ראשית, יש לוודא אם הייתה ירידת ריביות במשק? שוק המשכנתאות הוא שוק הפכפך מלא בעליות וירידות. לכן, שווה לעשות בדיקה חצי שנתית ולעלעל בשוק הריביות כיום לעומת הריבית שקיימת בתנאי המשכנתא שלכם. אם ישנה ירידה משמעותית, שווה לבצע את מחזור המשכנתא ולחסוך כמה עשרות אלפי שקלים. שנית, אם באפשרותכם להגדיל את ההחזר החודשי שקבעתם בעת נטילת המשכנתא או שבידכם סכום גדול שיכול להחזיר חלק משמעותי מהמשכנתא – זו סיבה טובה למחזור המשכנתא. ככל שתחזירו יותר מסכום המשכנתא בזמן קצר יותר, תקטינו את כמות הריביות שתשלמו ובכך תחסכו לכם כסף רב. בנוסף לכך, מומלץ מאוד להוציא דו"ח יתרות משכנתא עדכני מהבנק. דו"ח זה כולל את המסלולים שקיימים במשכנתא שלכם, משך הזמן בכל מסלול, סכום ההחזר החודשי, סכום הריביות ועמלות כאלה או אחרות שיש לנו. כלומר, דו"ח זה מרכז את כלל הפרטים לגבי המשכנתא שלכם. ההשוואה של הדו"ח הנ"ל עם המצב בשוק כיום והמצב הפיננסי שלכם בהווה יעזור לכם להבין את מידת הכדאיות לביצוע מחזור משכנתא בזמן נוכחי.

לסיכום, מחזור משכנתא הינה פעולה כדאית והכרחית לכל בעל נכס ממושכן בבנק. כל מה שפעולה זו דורשת היא בדיקה מקיפה של פעם או פעמיים בשנה שתחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

 

זוג נכנס לדירה

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם