מהי משכנתא הפוכה ולמי זה מתאים?

כולנו רוצים לחיות בדירה כמה שיותר גדולה, רחבת ידיים ואם אפשר רצוי שהיא גם תהיה כמה שיותר מאורת. לכן ברור מדוע אתם צריך למצוא פתרון גם עבור אנשים מבוגרים יותר שרוצים לשדרג את איכות החיים שלהם על ידי החלפת הדירה הישנה. נשמע לכם מוכר? תוהים מה הפתרון? הכירו את המשכנתא ההפוכה, כי אין ספק שהיא מוצלחת במיוחד במצבים מסוימים.

מהי משכנתא הפוכה ולמי זה מתאים

במה דברים אמורים?

אם ננסה לעשות השוואה בין משכנתא הפוכה ובין משכנתא רגילה, אנחנו נראה שבעוד שאת המשכנתא הרגילה מתחילה לפרוע מיד עם קבלתה, הרי שהמשכנתא ההפוכה פועלת אחרת לגמרי. אנחנו מקבלים את הכסף ומחזירים אותו בבת אחת בתום בתקופה, כאשר "תום התקופה" יכולה להיות מכירת הבית או פטירה. מכאן ניתן גם להסיק שכאשר מדברים על משכנתא הפוכה למעשה מדברים על משכנתא שמתאימה לאנשים מבוגרים יותר. בפועל אנחנו רואים שהבנק יציע את האופציה הזאת לאנשים בני 60 ומעלה שרוצים ליהנות מרמת חיים גבוהה יותר.

 

מי יוכל לקחת משכנתא כזאת?

כמובן שגם כאשר מדברים על משכנתא הפוכה, כמו שקורה לגבי משכנתא רגילה, לא כל אחד יוכל לקבל את ההלוואה הזאת. לכל בנק יש אומנם תנאים קצת שונים בבואו להחליט למי הוא יהיה מוכן לתת את ההלוואה הזו, אך מצד שני, אנחנו רואים שיש כמה נתונים שחוזרים על עצמם בין הבנקים השונים. לדוגמא: משכנתא הפוכה תינתן אך. ורק למי שבבעלותו יש לפחות נכס אחד וגילו לפחות 60. כמו כן, כדאי לדעת שניתן לקבל את ההלוואה בסכום אחד אך ניתן גם למשוך את הכספים בחלקים, והכול בהתאם לנוחות של מי שלוקח את ההלוואה.

 

למה אנשים נוטים לקחת משכנתא מהסוג הזה?

אתם תוהים עדיין האם להציע את האפשרות הזאת להורים שלכם והאם זה יכול להיות רלוונטי? אם כך, בוודאי אתם סקרנים לדעת למה אנשים לוקחים משכנתא הפוכה ומתי היא באמת יכולה להיות בחירה טובה. האמת היא, שיש לא מעט מקרים שבהם זה הפתרון הכי טוב שקיים, כמו לדוגמא: כשרוצים לממן מעבר לדיור מוגן. בנוסף, יש עוד כמה מקרים שבהם משכנתא הפוכה היא בחירה לא רעה בכלל, כמו לדוגמא: כשרוצים לשמור על רמת חיים גבוהה, כשקצבת הזקנה אינה מספיקה או כשרוצים לסגור חובות שונים. לא אחת אנשים בוחרים לקחת משכנתא הפוכה גם כאשר הם חושבים על שיפוץ דירה או כשהם רוצים לעזור לילדים לקנות דירה. לכן זה לא באמת משנה אם ההורים שלכם בני 70 או קצת יותר, כי בכל מקרה, אם הם מתלבטים אתכם לגבי האפשרות הזאת, בהחלט כדאי שתבדקו אותה מקרוב. מדובר על פתרון נהדר במצבים מסוימים ולכן זה כלל לא מפתיע שכלל שעוברות השנים עוד ועוד אנשים בוחרים לקחת משכנתא הפוכה.

מפתחות לבית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם