להגדיל את המשכנתא על חשבון חסכון קיים

הגדלת המשכנתא על חשבון חיסכון קיים אנשים רבים מתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא, וחרדים מדי חודש מפני החזרת הוראת הקבע של המשכנתא על ידי הבנק. במקרים אלו מומלץ לבדוק אפשרות למחזור ופריסה מחדש של המשכנתא לתקופה ארוכה יותר.

אבל אם המצב הפוך, אם נכנסו מקורות כספים ששיפרו את מצבכם הכלכלי, או שיש לכם גם יש לכם חסכונות קיימים, בהחלט יתכן שכדאי לכם לשקול צעד חכם אחר: להגדיל את המשכנתא על חשבון חיסכון קיים. מאמר זה מסביר מדוע זה כדאי ומה זה נותן לכם.

להגדיל את המשכנתא על חשבון חסכון קיים

למחזר ולשלם יותר

איך מגיעים למצב שבו תשלמו יותר בכל חודש, לטובת המשכנתא שלכם? כל מה שצריך לעשות זה לפנות לבנק ולבצע מחזור משכנתא. זהו הליך מורכב, אך לא מאוד מסובך. בהליך זה חותמים על משכנתא חדשה לטובת סגירת משכנתא קיימת. הליך זה ניתן לביצוע בבנק שלכם או בבנק אחר. כדאי לבחור בבנק שיתכן לכם את התנאים הטובים ביותר נכון לאותו רגע נתון.

במיחזור של משכנתא ניתן לבצע שינויים שונים – אפשר להגדיל את ההחזר החודשי. אפשר להקטין את ההחזר החודשי. אפשר להשאיר את גובה ההחזר החודשי כמו שהוא, ומה שמשנים זה את גובה הריבית של ההלוואה – שעשויה להיות היום נמוכה יותר מאשר הייתה כשלקחתם את המשכנתא הראשונית וקניתם את הבית שלכם.

אם מצליחים להקטין את גובה הריבית באופן ישיר – יש כאן תועלת כפולה. אבל גם אם מגיעים למצב שבו רק משלמים בכל חודש סכום גבוה יותר ומסיימים את המשכנתא מוקדם יותר – יש בכך תועלת כלכלית לא קטנה.

לסיים את המשכנתא מהר יותר

אם אתם חוסכים ומשלמים בכל חודש אלפי שקלים לטובת המשכנתא – יש כאן אבסורד. במקרים רבים, כדאי לסגור את הוראת הקבע לחיסכון ולהפנות את הכסף הזה לטובת החזר המשכנתא. כשאתם מגיעים למצב שבו אתם מסיימים את המשכנתא בתוך פרק זמן קצר יותר, לפעמים כמה וכמה שנים מוקדם יותר, אתם חוסכים הרבה כסף במונחי ריבית.

אגב, ככל שתקופת המשכנתא לאחר המחזור תהיה נמוכה יותר, כך תוכלו לקבל מהבנק ריבית זולה יותר. כך הדברים עובדים בשוק האשראי בכלל ובשוק המשכנתאות בפרט. עבור הלוואות קצרות יותר הלקוח ישלם פחות ריבית. זה כלל חשוב וכדאי לשנן אותו היטב.

להחזיר את המשכנתא – במקום לבזבז

אפשרות נוספת שניתן לפעול על פיה היא לא להגדיל את הסכום החודשי שאותו משלימים לטובת המשכנתא אלא פשוט להפנות סכום גדול וחד פעמי לטובת המשכנתא. אם חסכתם לא מעט כסף, עשרות אלפי שקלים, למשל, אם חיסכון קיים עומד להיפתח, אל תמהרו לבזבז.

הפנו את הכסף להחזר המשכנתא ותחסכו פעמיים. גם לא תגלו בתוך זמן קצר שהכסף פשוט בוזבז על הוצאות של מה בכך. ובנוסף, תוכלו להשתחרר מהמשכנתא, ולפחות מחלק גדול שלה, במוקדם ולא במאוחר. בצורה כזאת ניתן לחסוך לא מעט כסף ואין זה עניין של מה בכך. בכל מקרה, ייעוץ משכנתאות על ידי גורם מקצועי יכול לשנות את התמונה לטובה ולחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים!

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם